تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۶۳۶۴

بازی فكری-مذهبی «مختار» برای نوجوانان توليد شد

بازی فكری-مذهبی «مختار» برای نوجوانان توليد شد
كانون هنری بين‌الحرمين مشهد به تازگی بازی فكری-مذهبی «مختار» را طراحی و توليد كرده است كه نوجوانان بالای ۹ سال با بازی آن در جريان وقايع عاشورا، قيام توابين و خونخواهان سيدالشهدا (ع) به فرماندهی مختار ثقفی قرار می‌گيرند.

در اين بازي سه نوجوان در قالب سه شخصيت، بازی را آغاز می‌كنند و در مراحل مختلف به ياری مختار می‌روند تا برای به قتل رساندن ۹ نفر از قاتلان امام حسين (ع) او را ياری كنند و به هدف اصلی بازی كه شهر كربلاست برسند. در مسير اين بازي ۴۰ كارت پرسش طراحی شده و بازيكنان موظف‌اند در هر مرحله از مراحل ۹ گانه اين بازی به پرسش يكی از كارت‌ها به شكل تصادفی پاسخ دهند كه در صورت پاسخ صحيح مجوز حضور در مرحله بعد را پيدا می‌كنند.

از ديگر موارد پيش‌بينی شده در اين بازی برای رسيدن بازيكنان به مرحله بالاتر و سرانجام ورود به شهر كربلا، ۹ كارت شامل پرسش‌هايی در مورد قاتلان امام حسين (ع) و اهل ‌بيت ايشان و هفت كارت سؤال درباره احاديث روايت شده از امام حسين (ع) است.

كانون هنری بين‌الحرمين مشهد پنج هزار نسخه از اين بازی را در شهر مشهد و ساير شهرستان‌های خراسان رضوی توزيع كرده است و قصد دارد با توليد انبوه، توزيع كشوری آن را در آينده‌اي نزديك آغاز كند.

گفتني است؛ اين كانون در حال حاضر مشغول طراحی بازی فكری ديگری درباره زندگی امام رضا (ع) است كه مهرماه سال جاری و همزمان با ميلاد امام رضا (ع) رونمايی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما