تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۶۳۷

نمايشگاه غنچه‌هاي كربلا در مشهد به كار خود پايان داد

نمايشگاه غنچه‌هاي كربلا در مشهد به كار خود پايان داد
به گزارش خیمه، نمايشگاه «غنچه‌هاي كربلا، تصوير كربلا از نگاه كودك و نوجوان»، حاصل تلاش بخش فرهنگي مؤسسه خيريه غنچه خونين، حضرت علي ‌اصغر(ع) 25 اسفند به كار خود پايان داد. 

مدير نمايشگاه «غنچه‌هاي كربلا»، در حاشيه اختتاميه اين نمايشگاه، برگزاري آن را حاصل احساس خلأ در حوزه آموزش مفاهيم مذهبي به كودكان در ايام عيد و عزاداري دانست و گفت: اين دومين نمايشگاه از سري نمايشگاه‌هاي «غنچه‌ها»ست كه روايت تصويري و حجمي از حماسه عاشورا را با زباني كودكانه بيان مي‌كند. 

عرب شاهی افزود: پيش از اين و در آستانه عيد غدير گذشته، نخستين نمايشگاه غنچه‌ها با عنوان «غنچه‌هاي غدير» برگزار شده بود و نمايشگاه بعدي نيز در يك مناسبت ولادت خواهد بود تا تعادل شادي و غم براي ائمه اطهار(ع) حفظ شود. 

عرب‌شاهي هدف از برگزاري نمايشگاه را رشد ديني كودك و نوجوان با ارائه روايتي تصويري و حجمي از حماسه عاشورا عنوان كرد كه چندين راوي در طول نمايشگاه و در غرفه‌ها (منزل‌ها)ي مختلف به شرح واقعه با زباني كودكانه مي‌پرداختند.
وي تصريح كرد: براي كودكان راوي آموزش‌هايي در نظر گرفتيم و از آنجا كه آن‌ها با زباني كودكانه با همسالان خود ارتباط برقرار مي‌كنند، در اين باره موفق بودند. 

به گفته مدير نمايشگاه، نمايشگاه «غنچه‌هاي كربلا» در طول محرم و صفر در دو نوبت پذيراي مهد كودك‌ها و دبستان‌ها (صبح) و عموم مردم و خانواده‌ها (عصر) بوده و در نوبت صبح روزانه 250 تا 400 بازديد داشته است. 

وي همچنين به ياري گرفتن از چند انتشاراتي، كه سابقه كار كتاب كودك و نوجوان داشته‌اند و نيز چند نويسنده كتاب كودك، در مباحث كارشناسي كودك نمايشگاه خبر داد. 

عرب‌شاهي در ادامه هزينه‌هاي نمايشگاه را تأمين شده از محل كمك‌هاي مردمي اعلام كرد و از مسؤولان به ويژه مديران آموزش و پرورش استان به علت عدم همكاري و معرفي نكردن نمايشگاه به آموزشگاه‌ها گلايه كرد. 

بنا بر گزارش خبرگزاری رسا، وي در پايان خواستار معرفي و ترويج اين‌گونه نمايشگاه‌ها و كارهاي ابتكاري براي فراهم كردن زمينه آشنايي هرچه بيشتر نسل جديد از ابتداي كودكي و نوجواني با مفاهيم ديني و مذهبي شد.







نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما