تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۶۸۹۳

«گروه مجللي» تعزيه‌ایی بر اساس نسخ خطي برگزار می‌کند

«گروه مجللي» تعزيه‌ایی بر اساس نسخ خطي برگزار می‌کند
هيئت تعزيه داران ائمه اطهار «گروه مجللي» با استفاده از نسخ خطي و قديمي در روزهاي ۱۹ ، ۲۱ و ۲۳ رمضان در فرهنگستان هنر به اجراي مراسم تعزيه مي‌پردازند.

اين مراسم شامل سه مجلس تعزيه شهادت حضرت علي (ع)، شهادت حُر و جنگ خندق است كه توسط گروه مجللي اجرا مي‌شود.

اين گروه نزديک به دو سده، اجراي مراسم تعزيه را در شهرستان اراك در كارنامه فعاليت‌هاي خود دارد و سينه به سينه ميراث‌دار اين هنر مذهبي و آييني است؛ كه از نسخ خطي به جاي مانده از پدران خود بهره مي‌برد. در حال حاضر سرپرستي اين گروه را حسن مجللي بر عهده دارد كه بيش از چهار دهه از عمر خود را به اين هنر آييني و مذهبي پرداخته است.

اسماعيل مجللي، فرزند ارشد حسن مجللي است. وي دانش‌آموخته رشته تئاتر و سينماست كه در رشته ادبيات دراماتيك نيز تحصيل كرده است. وي تعزيه‌گردان گروه است و كارگرداني و هدايت اجراء كنندگان را نيز بر عهده دارد.

مصطفي مجللي از ديگر اعضا گروه است كه به دليل دارا بودن حجم صدا و قدرت بيان بالا در نقش مخالف‌خوان به اجراي تعزيه مي‌پردازد.

احمد قوهي‌قه، ابراهيم ميرزايي، محمد باقري، ابراهيم سليماني، عابدين رحماني، محبت‌الله مولايي، سيد محمد جنيد و محمد رمضاني از ديگر اعضاء گروه مجللي هستند.

اين مراسم در روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه (۲۹ ، ۳۱ مرداد و ۲ شهريور) ، ساعت ۱۸، در رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان براي شركت در اين مراسم مي‌توانند به نشاني خيابان ولي‌عصر، تقاطع طالقاني، شماره ۱۵۵۲ مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما