تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۷۰۸۳

«ساحل خورشید» محمدرضا حکیمی منتشر شد

«ساحل خورشید» محمدرضا حکیمی منتشر شد
نخستین مجموعه شعر «محمدرضا حکیمی» با نام «ساحل خورشید» همزمان با ۷۶ سالگی وی از سوی انتشارات علمی فرهنگی «الحیاة» منتشر شد.

این مجموعه شعر به دو زبان فارسی و عربی و با مقدمه امیرمهدی حکیمی و در ۳۴۸ صفحه و در ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

این کتاب با ۱۸ غزل آغاز و در ادامه با ۹ قصیده‌، یک مثنوی، ۱۴ رباعی، سه مدیحه، سه مرثیه، یک توسل و سه شعر نیمایی ادامه می‌یابد و در ادامه نیز با دو قصیده‌ با نام‌های «دلیل راه» و «منشور تشیع» به پایان می‌رسد.

فصل دوم این کتاب به اشعار عربی اختصاص دارد و شامل «الوهیج» که در استقبال از قصیده‌ عینیه‌ ابن سینا و پاسخ به یکی از سؤالات وی سروده شده است و نیز «نغمات الاشواق» مسمطی در مدح اهل‌ بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع)، «دموع علی سفح» بدیعیه‌ مهدوی و قصاید «مطرانیه»، «تفکیکیه» و «استادیه» و «المنطق المنظوم» می‌شود.

موضوع غالب اشعار یادشده در هر دو بخش از این کتاب نیز عدالت و تفکیک است.

بنا بر اعلام مقدمه این اثر، برخی از اشعار این کتاب پیش از انتشار از حیث ساختار به تأیید بدیع‌الزمان فروزانفر، امیری فیروزکوهی و علامه حائری سمنانی نیز رسیده است.

محمدرضا حکیمی، متفکر و نویسنده ایرانی و اسلامی است که کتاب الحیاة وی در رابطه با اقتصاد اسلامی از شهرت و اعتبار خاصی در جهان اسلام برخوردار ‌است.

حکیمی متولد ۱۳۱۴ و از طرفداران مکتب تفکیک شمرده می‌شود و مرحوم دکتر علی شریعتی نیز وی را به عنوان وصی خود برای هرگونه دخل و تصرف در آثارش انتخاب کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما