تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۷۳۵۲

جشنواره رويش با همه جواني‌اش بسيار تأثيرگذار است

جشنواره رويش با همه جواني‌اش بسيار تأثيرگذار است
سيدمحمدحسين سيدزاده، مدير حوزه هنري استان بوشهر با اشاره به اولويت‌هاي حوزه اين استان براي توليد آثار فاخر گفت: «سياست‌گذاري ما در حوزه هنري در زمينه توليد مبتني بر آثار فاخر و ارزشمند است. در واقع توجه به توليد آثار اجتماعي، ديني، دفاع مقدس و همچنين بر اساس سياست‌هاي تبيين‌شده حوزه هنري در عرصه توليد فيلم است. در همين راستا برای ارتقای توليد توجه خاص به طرح يا فيلمنامه‌اي اجتماعي و ديني دارد. بررسي طرح يا فيلمنامه برای توليد مطلوب از اولويت‌هاي اين حوزه به شمار مي‌رود.»

وي درباره سينماي ديني گفت: «سينماي ديني، اصطلاحي است كه در ادبيات سينمايي ما در اين چند ساله باب شده و به فيلم‌هايي اشاره دارد كه در بطن خود و به طور مشخص به لحاظ محتوايي به مضامين ديني مي‌پردازد يا آثار سينماي دفاع مقدس كه در بطن خود اشاراتي به دين و مذهب نيز دارند، گر چه سينماي ديني محسوب نمي‌شوند؛ اما فيلم‌هاي ديني قلمداد شده‌اند كه در جشنواره‌هاي قبلي فيلم رويش اين‌گونه فيلم‌ها به وضوح مشاهده مي‌شود.»

سيدزاده در زمينه تأثير جشنواره رويش بر جهت‌گيري توليدات حوزه بوشهر گفت: «در محور توليد فيلم جشنواره رويش تأثير مثبت و خوبي بر جهت‌گيري توليد آثار ديني داشته است. اين جشنواره نگاه ما را به موضوعات تغيير داده و ما طرح و فيلمنامه را بر اين اساس بررسي مي‌كنيم كه يك فيلمنامه يا طرح تا چه حد فيلمنامه‌اي ديني است يا فيلم تا چه اندازه توانسته ساختار ديني را توجيه كند. اين از ويِژگي‌هاي جشنواره رويش است كه با همه جواني‌اش توانسته تأثيري خوب در توليد فيلم كوتاه ديني در ايران داشته باشد. ديگر اينكه از توليد طرح‌ها و فيلمنامه‌هاي كليشه‌اي و تكراري كه در جشنواره‌هاي متعدد بسيار ديده شده است جلوگيري مي‌كند.»

او افزود: «هنر ديني در اصل از تلفيق هنر و دين برگرفته شده است و شايد بتوان گفت هر كنش و اثر خلاقه انساني كه به رشد و كمال انسان و ارتقا بينجامد مي‌تواند در راستاي هنر ديني جاي گيرد. هنر ديني رهنمون ساختن بشريت به سوي اخلاق نيكو و صفات برجسته‌اي است كه مي‌توان از آن به عنوان معراج زيبايي ياد كرد.»

هفتمين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش ۲۹ مهر تا دوم آبان‌ماه در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما