تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۷۶۰۳

واکنش آیت‌الله مقتدایی به «رستاخیز»

واکنش آیت‌الله مقتدایی به «رستاخیز»
به گزارش ایسنا،  آیت‌الله مرتضی مقتدایی با تاکید بر اینکه نمایش چهره ذوات مقدسه بی‌اشکال نیست، گفت: این بزرگواران قداست بالایی در بین شیعیان و افراد متدین دارند، لذا نباید چهره آنان به صورت شفاف نشان داده شود.
[درباره فیلم روز رستاخیز]
[مجموعه مطالب در مورد فیلم روز رستاخیز را اینجا بخوانید]

دادستان اسبق کل کشور افزود: موضوع دیگری که در این زمینه آفت‎زاست اینکه بازیگرانی در فیلم‎های مذهبی به کار گرفته می‎شوند و بعدها در فیلم‌ها و سریال‌های غیر دینی و در نقش‌هایی با ظاهر نامناسب حضور پیدا می‌کنند و مردم می‌گویند فلانی همانی است که مثلا در نقش حضرت عباس (ع) بازی کرده بود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه در فیلم رستاخیز رخ داده است کار خوبی نیست و ما باید حرمت اهل بیت (ع) را نگه داریم. اگر خودمان به دست خودمان حرمت اهل بیت (ع) و فرزندانشان را حفظ نکنیم، چه توقعی از تکفیریون و سلفیون خواهیم داشت؟

مقتدایی تصریح کرد: جلوی این کار باید گرفته شود و افرادی که خودشان را پیرو اهل‎ بیت (ع) می‎دانند از چنین کاری که ممکن است عقوبت الهی داشته باشد، باید پرهیز کنند.

این عضو مجلس خبرگان در پایان گفت: من به عوامل فیلم رستاخیز توصیه می‎کنم که از نمایش چهره فرزندان معصومین (ع) همچون حضرت ابوالفضل العباس (ع) خودداری کنند تا عاقبتشان ختم به خیر گردد.

پیش از این نیز آیت‌الله علوی گرگانی نمایش چهره مقدس در فیلم رستاخیز را به شدت محکوم کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما