تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۷۷۷۴

بازنگری «رستاخیز» زیر نظر یک مورخ

بازنگری «رستاخیز» زیر نظر یک مورخ
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که سرنوشت فیلم سینمایی «رستاخیز» به کجا رسید و آیا در هنگام سفر خود به عراق با آیت الله سیستانی نیز در رابطه با این فیلم دیدن کرده است یا خیر؟ گفت: به عراق رفتیم تا در مراسم «بغداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» حضور داشته باشیم و هیچ قرار دیداری با آیت الله سیستانی در رابطه با فیلم سینمایی «رستاخیز» نداشتیم اما در همین رابطه دیدارهایی را در قم و مشهد داشته ایم. نتیجه این دیدارها خیلی خوب بود و خوشبختانه بخشی از نگرانی های مورد نظر در این زمینه برطرف شد. در مجموع گفتگوی مورد نظر باید حتما با آدم های مختلف ادامه پیدا کند. زمانی که همه مطمئن شدند که عوامل سازنده این فیلم سینمایی تا چه اندازه برای فیلم زحمت کشیده اند و حاضر هستند نظرات مختلف را شنیده و نگرانی‌ها را برطرف کنند، حتما همکاری لازم را برای نمایش فیلم خواهند داشت. نمایش چهره معصومین در این فیلم هیچ مشکلی ندارد.

وی در خصوص نظر صریح سازمان سینمایی در این رابطه گفت: سازمان نظری در خصوص فیلم «رستاخیز» نداشته و معتقد است که در این زمینه نظر علما و مراجع تقلید باید تامین شود، در خصوص فیلم نکات و ملاحظاتی بود که آقای درویش و دوستانشان آن را جمع آوری کردند و اعمال خواهند کرد. همچنین این اصلاحات قرار است زیر نظر یکی از مورخین برجسته تاریخی صورت گیرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما