تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۷۷۹۳
ایوبی در کارگروه سینمایی جشنواره امام رضا(ع):

سازمان سینمایی از فیلم‌های مروج اخلاق رضوی حمایت می‌کند

سازمان سینمایی از فیلم‌های مروج اخلاق رضوی حمایت می‌کند
کارگروه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) طی جلسه‌ای با حجت‌الله ایوبی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی و تبیین راهکارهایی درباره کارگروه فیلم کوتاه، پویانمایی و انیمیشن جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پرداخت.

ایوبی در ابتدا خطاب به سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)‌ گفت: از شما که چراغ جشنواره رضوی را ۱۲ سال با حمایت عالی خود، روشن نگه داشته‌اید، تشکر می‌کنم.

* باید همه مردم احساس کنند که در شهر امام رضا(ع) زندگی می‌کنند

وی تصریح کرد: سکه هویت ما ایرانی‌ها، شمس‌الشموس است باید کاری کنیم که همه مردم احساس کنند در کشور امام رضا(ع)‌ زندگی می‌کنند. شاید هنوز این حس به وجود نیامده که ما در کشور امام رضا(ع)‌ هستیم درحالی که وقتی وارد عراق می‌شویم، کربلا و حرم امام حسین(ع) به عنوان هویت آنجا مطرح می‌شود و مردم آنجا وجود خود را مملو از عشق به امام حسین(ع) و سایر ائمه مدفون در آنجا می‌دانند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه این اقدام نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار داشت: ‌شیعیان خارجی، ایران را به امام رضا(ع)‌ می‌شناسند و برای زیارت این امام همام به ایران سفر می‌کنند. بنابراین جا دارد از این نعمت و برکت موجود در کشور بهترین استفاده را ببریم.

* باید کاری کنیم تا جشنواره امام رضا(ع) همانند جشنواره فجر ظاهر شود

وی برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را مقدمه هویت‌سازی برای نسل جوان برشمرد و گفت: ما نیز به عنوان شخص ایرانی، مسلمان و شیعه وظیفه داریم به شما کمک کنیم؛ وظیفه‌ای شرعی، ملی، دینی و قانونی.

ایوبی گفت: ‌باید تلاش کنیم ضمن اینکه استان‌های مختلف، جشنواره امام رضا(ع)‌ را در استان خود برگزار می‌کنند، باید سعی کنیم تا سطح استان را در سطح ملی ارتقا دهیم و سطح جشنواره امام رضا(ع) باید به صورت ملی باشد و طوری نشود که سطح جشنواره رضوی تا حد یک یا چند استان تنزل پیدا کند.

ایوبی ضمن آسیب‌شناسی جشنواره‌های مختلف دولتی خاطرنشان کرد: همواره در جشنواره‌های دولتی این ملاحظه وجود دارد که عده‌ای نمی‌خواهند در آن شرکت کنند، اما از آنجا که جشنواره امام رضا(ع) غیر دولتی است، آرزوی ما این است که بتواند هویتی مستقل یا نیمه مستقل پیدا کند.

وی تصریح کرد: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که کل کشور را در استان‌های مختلف بسیج کنیم و کاری کنیم که جشنواره امام رضا(ع) همانند جشنواره فجر ظاهر شود و در نوع خود، می‌توان از ظرفیتی که در سازمان وجود دارد اراده ملی را برای آن بسیج کرد.



*چه بهانه‌ای بهتر از جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند شیعیان جهان را با سیره امام رضا(ع) آشنا کند

معاونت سینمایی وزارت ارشاد درباره درخواست برخی از نمایندگان استانی مبنی بر افزایش میزان اعتبار جوایز برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: جایزه نقدی خیلی مهم نیست، اگر سطح جشنواره ارتقاء یابد آثار برگزیدگان دیده می‌شود و این موضوع می‌تواند افراد بسیاری را برای حضور در این جشنواره ترغیب و تشویق کند، ‌همچنین در حوزه بین‌الملل نیز شبکه‌های تلویزیونی مانند المنار و... در سایر کشورها وجود دارد و ما می‌توانیم بخش بین‌الملل را در اختیار بنیاد امام رضا(ع) قرار داده و در عرصه بین‌الملل هم فراخوان دهیم.

وی با اشاره به ایرانیان مقیم خارج و حضور شیعیان در سایر کشورهای اروپایی و اسلامی، گفت: چه بهانه‌ای بهتر از جشنواره رضوی می‌تواند آنها را با معارف اهل بیت علیهم‌السلام آشنا کند. اگر بتوانیم ذهن افراد را درگیر امام رضا(ع) کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم و در واقع با این اقدام سایر افراد در اقصی نقاط جهان از فرهنگ دینی- اسلامی فاصله نخواهند گرفت و در حقیقت رسالت جشنواره نیز درگیر کردن ذهن مردم است.

ایوبی در خصوص درخواست طراحی تندیس مشترکی برای برگزیدگان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: ما آمادگی داریم از طراحان بخواهیم تا تندیس واحدی را برای این جشنواره طراحی کند، اما به نظر بنده بد نیست هویت استان‌های مختلف با تندیس‌های گوناگون در اختتامیه این جشنواره دیده شود.

وی همچنین درباره حضورش در مراسم افتتاحیه و یا اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: اگر تاریخ‌ مراسم از قبل مشخص باشد، با کمال میل و علاقه از آن استقبال می‌کنم و دوست دارم برای عرض خسته نباشید، به مسئولان جشنواره در آن حضور یابم.

* آرزو می‌کنیم جشنواره امام رضا(ع) یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشور شود

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه آفت جشنواره‌های ما این است که اغلب جشنواره ایران، نمایشی برگزار می‌شوند، گفت: جشنواره یعنی مرکزی که هوشمندانه در طی سال فعالیت‌ها را رصد کرده و گزارش می‌دهد و همچنین جشنواره باید مشوقی برای حضور فعال شرکت‌کنندگان باشد و شما دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باید بخش علمی و منابع مرتبط با معارف و سیره رضوی را تجهیز کنید.

وی گفت:‌ آرزو می‌کنیم جشنواره امام رضا(ع) یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشور شود و روزی برسد که اهالی فرهنگ برای آن لحظه‌شماری کنند.

ایوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تولید فیلم دینی، گفت: ایشان معتقدند که ما یک سلسله اصول و ارزش‌هایی مانند کرامت، راستگویی و احترام به پدر و مادر داریم که همگی از مصادیق دین هستند بنابراین اگر ما با این نگاه ببینیم، آثار بیشتری که اخلاق رضوی را ترویج می‌کنند در دایره آثار جشنواره جای می‌گیرند.

وی در پایان خطاب به کارگروه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)‌ گفت: یک نماینده تام‌الإختیار برای این جشنواره اختصاص می‌دهیم به نام محمد حیدری که دبیر سابق جشنواره تئاتر فجر نیز بوده است که درخواست‌ها و هماهنگی‌هایی که با چندین مؤسسه ذیربط ما نیاز است را انجام می‌دهد و از طرف بنده مأمور پیگیری درخواست‌های شما خواهد بود و اقدامات مورد نیاز برای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را انجام خواهد داد. همچنین انجمن سینمایی جوان، مؤسسه رسانه‌های تصویری و مرکز گسترش سینمایی کشور برای خدمت‌رسانی به این جشنواره آماده است.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما