تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۷۸۷۳

سومین کنگره شعر فاطمی برگزیدگانش را شناخت

سومین کنگره شعر فاطمی برگزیدگانش را شناخت
سومین کنگره شعر فاطمی شامگاه پنج شنبه ۱۵ اسفندماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
در این مراسم که در خانه شاعران ایران و با حضور چهره هایی همچون حجت الاسلام سید حسن خمینی، دکتر مهدیه الهی قمشه‏ای، دکتر مهدی حجت، مهندس حمید شاهنگیان، مشفق کاشانی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و ادبیاتبرگزار شد، از برگزیدگان سومین دوره این کنگره با اهدای جوایزی تقدیر شد.

فاطمه راکعی دبیر این جشنواره، طی سخنانی با اشاره به مشارکت گسترده شاعران سراسر کشور در این دوره از جشنواره، ارتقای چشمگیر سطح کیفی آثار رسیده را از نکات برجسته سومین کنگره شعر فاطمی نسبت به دو دوره قبل برشمرد و در ادامه از نهادها و سازمانهایی که در برگزاری کنگره شعر فاطمی به انجمن شاعران ایران یاری رسانده‏اند؛ از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم از سالها تلاش عاشقانه سهیل محمودی در حوزه ادبیات آیینی به ویژه شعرهای فاطمی ایشان در مجموعه‏های "پیش از تو یاس نام گلی بود" و "سوگند من به نام شماست" تجلیل و قدردانی شد.

سهیل محمودی در این بخش از برنامه ضمن سپاس از حسن ظن دوستان و یادی از بزرگانی چون سید حسن حسینی و قیصر امین‏پور، از احمد مسجد جامعی به عنوان بانی حقیقی این کنگره و حمایتهای معنوی سالیان دراز وی از اهالی فرهنگ و هنر سپاسگزاری کرد.



افشین علا نیز هنگام تقدیر از سهیل محمودی، خاطراتی را از سالها هم ‏نفسی و شاگردی سهیل محمودی برای حاضران نقل کرد و گفت:«مهمترین ویژگی سهیل اشراف او بر تمامی حوزه‏های دانش، معرفت، هنر و فرهنگ و تواضع و ارادتی است که ایشان به بزرگان عرصه‏های مختلف روزگار ما دارد.»

وی علت حقیقی عزت، محبوبیت و توفیق سهیل محمودی را «دیانت بدون ریا، فرهیختگی و دانش وسیع و افتادگی و تواضع وی» دانست و گفت: «خیلی‏ها سعی کردند علت محبوبیت سهیل را حضور در رسانه قلمداد کنند در حالیکه به عقیده من حامی اصلی او مادرش؛ حضرت فاطمه زهرا (س) و خاندان عصمت و طهارتند که این آبرو را به او داده‏اند چون او بر خلاف بعضی ها از دیانتش دکانی برای کسب وا نکرد.»

اعطای نشان سفیر فرهنگی از سوی موسسه مهر گیتی به سهیل محمودی نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

سپس چندتن از شاعران، به شعرخوانی پرداختند. اجرای موسیقی سنتی توسط آقایان مداح و قنبری نیز برنامه دیگر مراسم اختتامیه کنگره شعر فاطمی بود.

ساعد باقری نیز در ادامه مراسم پس از ارایه توضیحاتی درباره کیفیت آثار رسیده و نحوه داوری با اشاراتی به آثار رسیده به آسیب شناسی جریان شعر آیینی پرداختند.

در پایان مراسم، برگزیدگان سومین کنگره شعر فاطمی به شرح زیر معرفی شدند:



قالب های نوین:

هیات داوران در این بخش کسی را شایسته رتبه های اول و دوم ندانست.

رتبه سوم: پیام جهانگیری از اردبیل



قالب های کهن:

رتبه اول: علیرضا قنبری از استان البرز

رتبه دوم : سید علی اکبر میر جعفری از تهران

رتبه سوم: مهدی جهاندار از اصفهان



شاعران شایسته تقدیر در قالب های نوین و کهن

۱- عادل حیدری از فارسان

۲- عالیه مهرابی از یزد

۳- سعید توکلی از زنجان

۴- ابوالفضل ملک نیا از تهران

۵- محسن عرب خالقی از تهران

۶- زهرا شعبانی از اهواز

۷- میلاد حسنی از تهران

۸- احسان محمدی از اردبیل

۹- احسان پَرسا از تهران

۱۰- محمد حسین ملکیان از اصفهان
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما