تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۷۹۷۷

تا زمانی که مردم فاطمه شناس نشوند، ظهور محقق نخواهد شد

تا زمانی که مردم فاطمه شناس نشوند، ظهور محقق نخواهد شد
آخرین شب از مراسم عزاداری بی بی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) با سخنرانی استاد الهی و مداحی حاج منصور ارضی در مسجد ارک تهران برگزار شد.

این مراسم با نماز جماعت مغرب و عشا، تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت زیارت امین الله آغاز شد و با پیش منبری حاج مصطفی روحانی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین الهی ادامه یافت.

در ادامه بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین الهی بیان شده است:

آنچه که خدای متعال برای هدایتی که خودش در نظر داشت که آخرین و کاملترین هدایت است که بوسیله آن مردم در یک ریل تربیتی و هدایتی قرار بگیرند و به صورت آسان و راحت مسیر را طی کنند، به این شکل ساخته شد.

اینکه شما می بینید که خدا خواست که حجت خدا غایب شود با اینکه ضروری است که در بین مردم باشد، که خود حضرت هم به آن اشاره دارند، به این دلیل است اگر ضرورت شد که امام که هدایت ما را برعهده دارد یک پلک زدن تاثیر داشته باشد، خدا این مقدار هم حجتش را از مردم پنهان نمی کند. یک چشم به هم زدن خدا حجتش را نمی برد چرا حجتش را برد؟ چون آن ریل آماده شد هر کسی سوار این قطار شود، سوار قطار ولایت شد به مقصد می رسد.

میفرمایند هر کس با ما بیاید می بریم او را و هر کسی که از ما جدا شد، با او خداحافظی می کنیم ولو اینکه ۵۰سال با ما باشد و بخواهد۱ساعت با ما نباشد او را رها می کنیم تا برود. این قالب ساخته شده است. تمام ائمه و رسول خدا(علیهم السلام) غیر از صدیقه طاهره(س) ۱ ریل این را ساخته اند، صدیقه طاهره ۱ریل این را ساخت و روی ۱ ریل نمی شود رفت تولی کافی نیست، تبری می خواهد. شما دوست را پیدا کنی مهم نیست، دشمن را از خودت دور کنی مهم است.

که ما اینجا ضعف داریم و علت این ضعف هم این نیست که چشمانمان خوب نمی بیند و این هم نیست که علم هم نداریم آنچه که اینها را باز داشت و نتوانستند با امیرالمومنین(ع) بروند همان تبری بود که در آنها شکل نگرفته بود.

تا این جریان تبری در وجود من شکل نگیرد، من دشمن را نمی توانم از خودم دور کنم. خرافه را نمی توانم از خودم دور کنم و این باید ایجاد شود. تبری فقط با قرآن خواندن و نماز حاصل نمی شود. این تشخیص خیلی مهم است اینکه شما الان فاطمیه آمدید اینجا دارید این ریل را درست می چینید همان که آنها خرابش کردند. شما دارید دوباره ریل را سر جایش می گذارید چون الان تولی سر جایش است، ۱۴ معصوم(علیهم السلام) آمدند، آن را شکل دادند اما آنچه که الان ثابت نیست تبری است و تا درست نشود ظهور صورت نمی گیرد.

اگر این را سر جایش گذاشتید می بینید که مسیر کامل درست میشود. این نتیجه مطالعات بنده در رابطه با ظهور و زمینه های آن است که تا زمانی که مردم فاطمه(س) شناس نشوند و درک صحیحی از فاطمه(س) پیدا نکنند ظهور صورت نمی گیرد. ظهور گره خورده با معرفت فاطمه(س). شما جایگاه دارید، شما در صف " این الفاطمیون" هستید، شما وظیفه دارید فاطمه را معرفی کنید، اسم فرزندانتان را فاطمه بگذارید، راه را نشان دهید که راه حسین(ع)و امام زمان(عج) با فاطمه معلوم می شود، دعاهایش را بخوانید، زیارتنامه هایش را بخوانید، نماز هایش را بخوانید، شما پرچم داران فاطمه هستید.

در ادامه با مرثیه سرایی و روضه خوانی حاج منصور ارضی در رثای حضرت زهرا (سلام الله علیها) و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری و حاج سید اصغر افشاری به پایان رسید.

شعر خوانده شده توسط حاج منصور ارضی:

مِهر زهرا چیست مهر مادری

مِهر مادر چیست جام کوثری

هر که را مِهر ذوی القربی شود

روزیش از شاخه طوبی شود

زندگی خواهم ولی با مادرم

بندگی خواهم که عبد کوثرم

بندگی باید بر آن پر سوخته

زان که ما را بندگی آموخته

او به ما آزادگی تعلیم داد

در بلا آمادگی تعلیم داد

روز مهر مادری گنجینه داشت

پشت در اسراری اندر سینه داشت

ای شگفتا از غلاف تیز دست

بازوی یار ولایت را شکست

مادر و اسراری از دیوار و در

مادر و اسراری از داغ پسر

اقتباس از آتش در می کنم

یاد از گیسوی مادر می کنم

بانویی در دود و آتش گمشده

مادری راه نجاتش گم شده

شعله کم کم تا به گیسو می رسد

ضرب پایی تا به پهلو می رسد

پشت در کوثر به خون آغشته شد

یا رسول الله زهرا کشته شد

برای دریافت فایل صوتی مراسم کلیک کنید.

حاج منصور ارضی
دریافت

حاج ابوالفضل بختیاری
دریافت






منبع: وارث
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما