تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۸۰۰۳

ذاکران و خادمان حسینی آبیک تجلیل شدند

ذاکران و خادمان حسینی آبیک تجلیل شدند
سومین همایش ذاکران و خادمان امام حسین (ع) شهرستان آبیک عصر امروز با همکاری اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران شهر آبیک برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک در این همایش گفت: میراثی گرانبها و با ارزش‌تر از واقعه عاشورا وجود ندارد و شیعه زنده به واقعه کربلا است.

عباس میرزایی افزود: امسال همانند سال‌های گذشته هیئت‌های مذهبی، مداحان، تعزیه‌خوان‌ها در مراسم عزاداری به ویژه تاسوعا و عاشورا امام حسین (ع)، فرزندان و یارانشان خوش درخشیدند و مراسم عزاداری را به نحو احسن به منصه ظهور رساندند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: امسال دو میراث معنوی یکی مراسم طشت‌گذاری آذری‌زبان‌ها با کد ۷۴۸ و مراسم صبح عاشورای روستای زیاران به نام آیین مافی با کد ۶۶۲ به ثبت ملی رسید.

بنابر این گزارش، در ادامه این همایش دو تن از هنرمندان گروه تعزیه قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان آبیک گوشه‌هایی از تعزیه شب وداع و گفت‌وگوی حضرت ابوالفضل (ع) با امام حسین (ع) را به نمایش گذاشتند.

همچنین مجتبی حسن‌بیگی یکی از نقالان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با پرده‌خوانی واقعه کربلا، حوادث روز نهم و دهم محرم الحرام سال ۶۱ را به نمایش گذاشت.

وی افزود: در این پرده ۳۶۰ صورت و ۷۲ مجلس و هزاران داستان وجود دارد.

این پرده‌خوان به نقالی در خصوص نقش جوانان کربلا و دیدار حضرت زهرا (س) با حضرت ابوالفضل (ع) در روز کربلا و رشادت‌های شهدای کربلا پرداخت و در رثای شهدای کربلا به زبان فارسی و آذری مداحی کرد.

در پایان این همایش از تعزیه‌خوانان، مداحان، مجریان ایستگاه‌ها و خیمه‌های صلواتی، هیئت‌های مذهبی و خانواده‌های معزز شهدا شهرستان آبیک تجلیل شد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما