تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۸۰۱۱

نقش مداحان در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است

نقش مداحان در ترویج فرهنگ وقف بی بدیل است
حجت الاسلام ˈستار علیزادهˈ روز دوشنبه در جریان بازدید از پژوهشکده مداحان استان در ساری با بیان اینکه مداحان در جامعه از جایگاه والایی برخوردارند ، گفت: مداحان می توانند با انجام کارهای فرهنگی ، اقشار مختلف مردم را با سنت حسنه وقف بیشتر آشنا کنند.

وی بر لزوم ترویج و نهادینه شدن وقف های مشارکتی در جامعه تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند اطلاع رسانی مناسب و اصولی است.

وی با اشاره به اینکه در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف ، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع می شود ، اظهارداشت: نقش مداحان در تحقق این مهم بسیار اثرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مداحان باید در بازگویی روایت ها و ساخت اشعار مذهبی ، از خرافه گویی پرهیز کنند.

حجت الاسلام علیزاده ، طرح احداث پژوهشکده مداحان مازندران را ازجمله ضروریات و نیازهای اصلی استان ذکرکرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف یکی از نیازهای روز جامعه است و مداحان یکی از تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ حسنه وقف هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در ترویج فرهنگ وقف و گسترش آن در جامعه تلاش کنند، گفت: آثار و برکات وقف هر روز در حال نمایان شدن است.

وی گفت: سنت حسنه وقف بیشتر از گذشته نیازمند ترویج و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه موقوفات متعددی در زمینه برگزاری آیین های مذهبی و همچنین برپایی مراسم عزاداری در مازندران وجود دارد، افزود: با بررسی های صورت گرفته ۷۰ درصد موقوفات مازندران با نیت صرف عواید آن برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) وقف شده و به ثبت رسیده است.

مازندران دارای یکهزار و ۳۲۲ بقعه متبرکه و بیش از ۱۳ هزار موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما