تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۸۱۲۹

تلاش کنیم کنگره سبط النبی(ع) در شأن اهل بیت(ع) باشد

تلاش کنیم کنگره سبط النبی(ع) در شأن اهل بیت(ع) باشد
آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری این کنگره که روز گذشته (سه شنبه) در محل مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره سبط النبی(ع) در شأن ائمه معصومین(ع) گفت: برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع)فرصتی است که موجب خشنودی ارواح پاک اهل بیت (ع) شده و باید با تلاش و پشتکار بسیار بتوان آن را درخور شأن امام حسن (ع) و خاندان پاک پیامبر (ص) برگزار کرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف کنگره سبط النبی باید نهادها و دستگاه‌های فرهنگی با حمایت جدی وارد شوند.

آیت الله اختری عنوان کرد: امروز مسئولان کمیته‌های اجرایی کنگره گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود خواهند داشت که امیدواریم در نتیجه کنگره بین‌المللی سبط النبی با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

۳۷ مقاله از ۲۱ کشور جهان به کنگره سبط النبی(ع) رسید

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام محمد سالار، رییس کمیته بین‌الملل کنگره بین‌المللی سبط النبی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته از ارسال ۳۷ مقاله خارجی تاکنون خبر داد و گفت: همزمان با مکاتبات و فراخوان انجام‌شده پیرامون برگزاری کنگره بین‌المللی سبط النبی ۳۷ مقاله از خارج کشور شامل ۲۱ کشور جهان از جمله پاکستان، استرالیا، افغانستان، تایلند، سری‌لانکا، الجزایر، ترکیه، تانزانیا، سودان، بلاروس، مغرب، آرژانتین و غیره ارسال شده است. همچنین برخی از کشورها تاکنون چندین مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سبط النبی ارسال کرده‌اند که این مقالات دارای تنوع زبانی همچون عربی، ترکی استانبولی و غیره است.

وی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی سبط النبی طی اقدامی کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته مقام معظم رهبری را که شامل مجموعه‌ای از سخنان ایشان پیرامون ائمه اطهار (ع) است به زبان‌های پوسا (زبان آفریقایی) که دارای ۲۵۰ میلیون مخاطب بوده و زبان‌های فرانسه و انگلیسی ترجمه کرده است تا همزمان با برگزاری این کنگره توزیع شود.

حجت‌الاسلام سالار خاطرنشان کرد: هم‌اکنون منتظر اعلام نتیجه هیئت داوران برای مقالات خارجی ارسال‌شده هستیم تا از میهمانان منتخب برای حضور در کشور دعوت به عمل آوریم.
مرجع : خبرگزاری شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما