تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۸۱۷۳

مراسم شب وفات حضرت ام البنین(س) در حسینیه فاطمة الزهرا برگزار شد

مراسم شب وفات حضرت ام البنین(س) در حسینیه فاطمة الزهرا برگزار شد
مراسم شب وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) در حسینیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) با سخنرانی آیت الله احدی و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله احدی را می خوانید:

مهم ترین علمی که در قرآن به عنوان یک قرآن نقلی وعقلی ذکر شد، معرفت نفس است. چون در قرآن تاکید کرده است که اگر حقیقت انسان شناخته نشود، یقینا ایمان نیست و فرار از معنویت و ایمان است. به همین خاطر علمای عرفان بحث معرفت نفس را جدی گرفته اند، علامه حسن زاده آملی همیشه می فرمودند که معرفت نفس به حدی سنگین است که حتی از کتب درسی حوزه سنگین تر است.

حقیقت نفس آنقدر مهم است که اگر راست قامتان تاریخ به جایی رسیدند به خاطر این است که آن مبدأ برای آنان حل شده است. در قرآن به نفس سامان بخشیده و سامان یافته سوگند یاد می کند. می فرماید: " و نفسٍ و ما سوّاها" این "سواها" یعنی سامان بخشیدن. چرا می گوییم سامان بخشیدن؟ چون نفس سامان بخشیده آن نفسی است که مسیر تقوا و گناه را می شناسد. در ادامه توضیح می دهد و می فرماید " فألهمها فجورها و تقواها" نفس سامان بخشیده نفسی است که گناه را تا مسیر تقوا می شناسد. می داند که کدام مسیر معنویت و امداد های غیبی حق است.

امام علی(علیه السلام) فرمودند: "کسی که کتاب نفس خود را مطالعه نکند، یقینا مردم از او بهره نمی برند." پس معلوم است که بهره یابی مردم از یک عالم، این است که در معرفت نفس جدی باشد. معرفت نفس آنقدر زیباست که کرامتی که به انسان می دهد خیلی زیباست. در آیه شریفه می فرماید : "اگر شما از گناهان کبیره دوری کنید، من شما را به چشمه ای وارد می کنم که از این چشمه خارج نمی شوید." این معرفت نفس آنقدر لذیذ است که بیرون رفتنی برای شما نیست.

خیلی جالب است. چون منابع وحی در انسان است و ما دور نیستیم از این منابع وحی، این همان قدرتی است که در بشر است. خداوند می فرماید: "سقاهم ربهم شرابا طهورا" ساقی خود خداست می فرماید من جام طهور را روی لبت می گذارم! خیلی جالب است.

این مجالس در تهران خیلی باید زیاد باشد، دشمن به جانمان افتاده است. می خواهد کاری کند که دختران ما از چادر فاطمه بدشان بیاید! فضیلت این چادر روایت ها دارد. در روایت می فرماید: فردای قیامت ادر فاطمه را می اندازند روی پل صراط تمام چادری های با اخلاص ما گوشه این چادر را می گیرند و به راحتی رد می شوند.

در روایت دیگری از امام باقر(علیه السلام) پرسیدند که چرا از حجاب حضرت زهرا(سلام الله علیها) می گویید فرمودند: "به این خاطر که هر کسی که تقرب بورد به حجاب فاطمه، عرقی که در تابستان یا در هر فصلی می ریزد را ۳جا برایش نور می کنیم. در قبر، در برزخ و در قیامت " مبانی دین ما بسیار عالی است هیچ مبانی به پای مبانی اهل بیت(علیهم السلام) نمی رسد.

در ادامه مداحان اهل بیت به عزادای پرداختند که در ادامه شعر خوانده شده توسط حاج سعید حدادیان مرا می خوانید:

در خانه دل ما را جز یار نمی گنجد
چون خلوت یار اینجاست اغیار نمی گنجد
در کار دو عالم ما چون دل به یکی دادیم
جز دست یکی ما را در کار نمی گنجد
مستیم و در این مستی بیخود شده از هستی
در محفل ما مستان هشیار نمی گنجد
اسرار دل پاکان با پاک دلان گویید
کاندر دل نامحرم اسرار نمی گنجد
گر عاشق دلداری با غیر چه دل داری
کان دل که در او غیر است دلدار نمی گنجد
از بخل و حسد بگذر در ما و تویی منگر
با مساله توحید این چار نمی گنجد









مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما