تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۸۱۷۸

تعیین رابط فرهنگی جهت هیئت‌های مذهبی در اسلامشهر

تعیین رابط فرهنگی جهت هیئت‌های مذهبی در اسلامشهر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر گفت: طرح رابط فرهنگی در بیش از ۹۰۰ هیئت مذهبی شهرستان اسلامشهر فعال می‌شود.

حجت‌الاسلام علی کنگرلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی دارای پنج رکن مسئول، واعظ و سخنران، مربی قرآن، مداح و رابط فرهنگی هستند که به دلیل برخی مشکلات تاکنون رکن پنجم هیئت‌ها که همان رابط فرهنگی است، مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به نا‌م‌گذاری امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به مقوله فرهنگ، سازمان تبلیغات اسلامی در طرحی تشکیل رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

این مسئول فرهنگی در ادامه با بیان اینکه ایجاد زمینه رشد استعدادها و تقویت فرهنگی هیئت‌ها از مهمترین وظایف رابط فرهنگی است، اظهار کرد: کادرسازی و توانمندسازی نیروهای مستعد در هیئت‌های مذهبی و ایجاد جذابیت برنامه‌های دینی و جذب بیشتر مخاطب از دیگر فعالیت‌های یک رابط فرهنگی است و در نهایت نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و دینی و انعکاس مشکلات و آسیب‌های احتمالی نیز بر عهده رابطان فرهنگی است.

کنگرلو در پایان افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی از بین جوانان متدین و با انگیزه که دارای حداقل مدرک تحصیلی کاردانی باشند، می‌توانند یک نفر را به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کنند تا با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی برای رابطان فرهنگی بتوانیم، گامی در راستای منویات مقام رهبری برداریم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما