تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۸۲۷۲

مراسم میلاد حضرت زهرا(س) در هیئت رایه العباس برگزار شد

مراسم میلاد حضرت زهرا(س) در هیئت رایه العباس برگزار شد
مراسم میلاد حضرت زهرا(س) در هیئت رایه العباس چیذر با سخنرانی دکتر رجبی دوانی با مداحی حاج محمود کریمی و حاج محمد صمیمی برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی دکتر رجبی دوانی را بخوانید:

*همان پیامبری که اشرف مخلوقات و اعظم و خاتم پیامبران است برای پدید آمدن حضرت زهرا(س) چهل روز باید روزه بگیرید و شب زنده داری کند، و از غدایی که آسمانی بود تغذیه کند تا بدین ترتیب نطفه پاک حضرت زهرا پدید بیایید.

*این خیلی مهم است که پیامبر خدا باید آمادگی پیدا کند و ساخته شود برای این خلقت، پیامبر در خانه ی ام سلمه بود که حدیث کساء تبلور پیدا کرد، پیامبر عزیزان خود را زیر عبا جمع کرده بود، جبرئیل از خدا سوال می کند اینها چه کسانی هستند؟ خداوند برای معرفی ایشان بجای اینکه پیامبر را محور معرفی قرار دهد حضرت زهرا(س) را محور قرار می دهد و می فرماید: هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها...

*در جامعه اعراب آن دوره حتی تا سال ها بعد از اسلام تولد فرزند دختر یک ننگ بزرگ بحساب می آمد، در چنین جامعه ای خداوند متعال خیر کثیر خود را در قالب وجود مقدس مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها تجلی می دهد.

*آن بدبخت های جاهل فکر می کردند که ادامه نسل فقط از طریق پسران است، لذا به پیامبر اکرم ایراد می گرفتند.

*دو علت وجود دارد که حضرت را محدثه خواندند، علت آن این است که ایشان با مادر خویش از درون شکم سخن می گفته است، این فضیلت بسیار بزرگی است که ما از آن غفلت کرده ایم، در قرآن آمده است که حضرت عیسی در آغوش مادر با مردم سخن گفت، ولی این معجزه بالاتر است که از درون شکم با مادر سخن بگویید.

*علت دوم اینکه فرشته الهی بر حضرت زهرا نازل می شد و با آن بزرگوار سخن میگفت، این فضیلت بسیار مهمی است که شما می دانید که فرشتگان الهی غیر از موارد خاص بر بشری نازل نشده اند، ما فرشتگانی را داریم که مامور بشارت به حضرت ابراهیم شدند، یا مامور مجازات قوم لوط شدند، فرشتگان درجه یک الهی نبودند، جبرئیل امین مامور رساندن وحی فقط و فقط بر پیامبران اُولُوالعَزْم بوده است، که این فرشته پس از رحلت خدا بر حضرت زهرا نازل میشد که حاصل آن صحیفه فاطمه است که اخباری از آینده است.‏








برای شنیدن فایل صوتی مراسم کلیک کنید.


بخش اول - سرود (آیینه قدی امیرالمؤمنین است - حاج محمود کریمی)

بخش دوم - غزل در وصف حضرت زهرا(قلم الهی، اثرت مبارک - حاج محمود کریمی)

بخش سوم - غزل در وصف حضرت زهرا( ز همه توسل ز تو یک نظاره - حاج محمود کریمی)

بخش چهارم- سرود ( آمد حبیبه نور خدا- حاج محمود کریمی)

بخش پنجم- ذکر امیرالمؤمنین علی و مناجات (حاج محمود کریمی)
مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما