تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۸۲۹۸

حضرت زهرا(س) و قرآن تار و پود یک حبل هستند

حضرت زهرا(س) و قرآن تار و پود یک حبل هستند
مراسم جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در هیئت رزمندگان غرب تهران با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده و مدیحه سرایی حاج سعید حدادیان، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنران حجت الاسلام حائری زاده را می خوانید:

روایتی است از امام صادق(علیه السلام) از وجود نازنین حضرت زهرا(سلام الله علیها) که می فرمایند: " من أدرک فاطمة قدر معرفتها فقد أدرک لیلة القدر" هر کس معرفت مقامی وجود نازنین حضرت زهرا را درک کند، برابر است با درک و معرفت شب قدر.

سیره و سنت حضرت زهرا(سلام الله علیها) معرف هویت ایشان است. یعنی اگر کسی بخواهد ماهیت و هویت ایشان را مفهمد باید پی به سیره و سنت ایشان ببرد. آن وجودی که همتای قرآن و ظرف نزول قرآن و ترجمان قرآن است. در مورد قران روایت بسیار ارزشمند و نابی است که در آن قرآن به ۴ بخش تقسیم شده است. امام صادق (علیه السلام) می فرماید: قرآن به ۴ بخشت تقسیم می شود. بخش اول عبارات، بخش دوم اشارات، بخش سوم لطائف و بخش چهارم حقایق.

عبارت در اختیار چه کسی است؟ می فرمایند این عبارات در اختیار عوام مردم است. اشارات قرآنی برای خواص است. کسانی که علمشان بالاتر است. لطائف قرآن را حتی برخی از خواص نمی توانند وصفش کنند آن را بفهمند بلکه این لطائف آن بخش بسیار ظریف و لطیف قرآن است که باید یک سری از افراد وصل باشند تا بتوانند آن را بفهمند و دریابند و در ادامه فرمودند حقایق قرآن نیز برای انبیاء است.

زهرای مرضیه(سلام الله علیها) نیز از آنجایی که ظرف قرآن هستند، سیره و سنت ایشان نیز ۴ قسم دارد. عبارات که در اختیار عوام است و خیلی از نکاتی است که همه در مورد حضرت زهرا(سلام الله علیها) می گویند. اشارات برای خواص است مثل خطبه فدکیه حضرت که دریچه ایست برای کسب معرفت حضرت زهرا(سلام الله علیها). مرحله سوم وجود نازنین حضرت، لطائف هستند که مربوط به اولیاء خداست. امیر مؤمنان، ائمه طاهرین( علیهم السلام) و حقایق انبیاء الهی هستند یعنی انبیاء نیز سر سفره حضرت زهرا(سلام الله علیها) ارتزاق می کردند.

این که امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: او صدیقه کبری حق است و دورانهای قبل از اسلام هم بر محور معرفت و محبت حضرت زهرا(سلام الله علیها) می گردیدند، همین است.
در روایتی از حضرت رسول(صلی الله علیه وآله وسلم) آمده است که می فرمایند قرآن " حبل متین" است. می فرمایند قرآن طنابی است که از بالا آویخته شده است یک طرف آن دست خداست و افراد از آن استفاده می کنند حال هر کس به اندازه توانش اگر جزء عوامی به همان اندازه، اگر خواصی به همان اندازه می توانی از آن استفاده کنی و اگر شخص جزء اولیاء و انبیاء خدا باشد نیز به همان اندازه می تواند از قرآن استفاده کند.

حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه(سلام الله علیها) نیز همین گونه است بستگی دارد که چقدر بتوانی از وجود نازنینشان استفاده کنی. در روایات مختلف آمده است که ما اهل بیت حبل الله متین هستیم. یعنی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) حبل الله هستند که به اندازه معرفتمان می توانیم از این طناب استفاده کنیم. حال اگر قرآن حبل خداست و اهل بیت(علیهم السلام) نیز حبل خدا هستند، ما دو طناب نداریم، حضرت زهرا(سلام الله علیها) و قرآن تار و پود یک حبل هستند.

در ادامه مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و مولودی خوانی در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.

شعر خوانده شده توسط حاج سعید حدادیان:

لب به شفاعت تو باز کن، که نماند
جای شفاعت برای شافع دیگر
بهر شفاعت تو را بس ست در آن روز
دست ابوالفضل و خون محسن و اصغر
حضرت باقر برای چاره‏ی هر غم
نام تو می‏برد بر زبان مطهر
فلک نجاتند انبیا و در ان فلک
فاطمه جان همچو ناخدایی و لنگر
در قدم مادر است جنت موعود
وین سخن نغز چون سروزد پیمبر
در عجبم زین حدیث و اینکه چرا او
داده به زهرای خویش کنیه مادر

برای دریافت فایل صوتی مراسم کلیک کنید.

سخنرانی/ قسمت اول:
دریافت فایل


سخنرانی/قسمت دوم:
دریافت فایل


مولودی/ حاج احمد نیکبختیان بخش اول:
دریافت فایل


مولودی/ حاج احمد نیکبختیان - بخش دوم
دریافت فایل


مولودی/ محمد حسین حدادیان - بخش اول:
دریافت فایل


مولودی/ محمد حسین حدادیان - بخش دوم:
دریافت فایل


مولودی/ حاج سعید حدادیان
دریافت فایل


صحبت/ حاج سعید حدادیان - حاج علی اکبر فدایی
دریافت فایل
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما