تاریخ انتشار
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۸۳۱۹

ما مداحان که پیر می شویم، فرزندانمان جای ما را می گیرند

ما مداحان که پیر می شویم، فرزندانمان جای ما را می گیرند
در حاشیه مراسم هیئت فدائیان حضرت زهرا سلام الله علیها، حاج محمدرضا طاهری پیرامون برگزاری مراسمات توسط جوانان و پیروی از ولایت مواردی را ذکر کردند.

طاهری با اشاره به مودت و دوستی بین ذاکرین اهل بیت (ع) گفت: همیشه در خانه حضرت زهرا مودت و دوستی بوده است بویژه بین نوکران امام حسین علیه السلام.

وی به جوانان توصیه کرد: به جوانان بویژه فرزند خودم می گویم که قدر خودشان را بدانند و انتظار می رود راه ما را بروند و از کارهایی که ما کرده ایم هم خیلی جلوتر بروند و این پرچم را جوانان انشالله به اوج برسانند.

حاج محمدرضا طاهری موقعیت نوکران اهل بیت (ع) را ارزشمند خواند و گفت: نباید هر کسی هر کار سطحی که کرد ما بخواهیم آن را انجام بدهیم اینگونه نیست. در واقع همان چیزی باید باشد که حضرت آقا هر سال می فرمایند که نوکران امام حسین آنقدر با ارزشند که کارهایی که آن همه با وسایلی که دنیا و صهیونیست ها و همه جهان در اختیارشان گذاشته است، همه اینها یک طرف، این کاری که اینها می کنند طرف دیگر چرا که آن ها از این نعمت بی بهره هستند.

وی با بیان خاطره ای از شورخوانی حاج ابوالفضل بختیاری در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: حضرت آقا فرمودند: در مجالسی که رخ به رخ از معارف اهل بیت دریافت می کنید، این در همه دل ها و اذهان باقی می ماند. به یاد دارم اولین باری که حاج ابوالفضل بختیاری آنجا پس از حاج منصور شور خواند، گفتم که اگر پایین برود آقا حتما راجع به این مسئله ایراد بگیرند. اما دیدم که ۲۰ دقیقه ایشان، بر تایید فرمایش داشتند. و چقدر جالب بود ایشان فرمودند موقعی عزیزی چیزی می خواند، ۱ سال در ذهن آن کسی که گوش می کند، می ماند در حالی که شاید اهل دل، اهل نماز هم نباشد. اما این ذکر امام حسین برایش هست و باقی می ماند تا سال دیگر همین ذکر او را سر همین سفره می آورد و به دنبال آن اهل دین و نماز هم می شود، دعا خوان هم که می شود.

این ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه همین شور گرفتن ها باعث هدایت جوانان به سمت خدا می شود گفت: همه کسانی که آن سالها برای کف زدن ها به ما ایراد می گرفتند، دیدند که همین بچه ها آمدند پای سفره مناجاتهای عرفه و نیمه شب نشستند! بواقع این شورها تبدیل به شعور شد و این را دستگاه اهل بیت می خواهد.

وی اطاعت از ولایت را اصلی ترین رکن یاری حضرت داتست و گفت: حضرت زهرا یار اینگونه می خواهند. یارهای مقداد وار میخواهند. مجلس حضرت زهرایی که ما را وصل به ولایت نکند، مرخص است. خیلی ها الان از این شور و جذبه جوانان، دارند سمت خودشان می کشانند. فقط این نیست شور و شعوری که ما را وصل به ولایت کند، یعنی نایب امام زمان (عج) به ما چیزی بگوید، ما حکم امام زمان را در آن ببینیم.

با حاج آقای {حجت الاسلام} موسوی مطلق در کربلا بحثمان این بود که قسم می خورم آنهایی که حرف ایشان را گوش نمی دهند، قطع به یقین حرف امام زمان را هم گوش نخواهند داد. تاریخ نشان داده است.

نایب امام آمده است آنهایی که دوره جنگ بوده اند، اینهایی که الان به شکل شکیل تری علم حجتیه را دستشان گرفتته اند، که از جاهای دیگر هم تزریق می شوند، در زمان جنگ بزرگ ترهایشان بودند، تا بحث جنگ می شد، می گفتند ما منتظریم امام زمان بیاید. فرزندان این ملت یکی پس از دیگری کشته می شدند، اینها می گفتند ما منتظریم امام زمان(!) بیاید. هنوز دارند به اسب هایشان میرسند!

در پایان حاج محمدرضا طاهری با کنایه به برخی از افراد که در مسیر اطاعت از امام زمان (عج) دچار انحراف شده اند، اشاره ای به سخنان استاد رائفی پور در سفر به شهر طالقان کرد و گفت: در طالقان چند وقت پیش آقای رائفی پور گفتند بروید ببینید! عده ای هستند که هنوز مثل ۶۰ سال پیش به عنوان منتظرین زندگی می کنند. بر زن و بچه تنگ گرفته اند که ما منتظریم! از آن طرف اسب دارد می گوید ۷ میلیار تومان! گذاشتیم آقا که آمد هدیه کنیم به امام زمان! (خنده حضار)

ای کاش ما در این مسیر که آقا دارند ما را راهنمایی می کنند، اینگونه استقامت داشتیم. ما متاسفانه زود سست میشویم. آن جوانانی که جان دادند انتظار دارند، فردا روز سر راهمان را میگیرند. خیلی از نوکران امام حسین حواسشان نیست!

در این مراسم حاج محمود کریمی نیز به بیان نکته ای از فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند که یکی از امکانات و لوازمی که ما داریم و دشمن ندارد این است که ما مداحان که پیر می شویم، از کار افتاده می شویم فرزندانمان جای ما را می گیرند و ۱۴۰۰ سال است که ذکر علی گفته می شود و هیچ کس هم نتوانسته صدایش را بیندازد.

مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما