تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۸۳۵۸

اعلام فراخوان هشتمین سوگواره هنر عاشورایی

اعلام فراخوان هشتمین سوگواره هنر عاشورایی
پایگاه خبری حوزه هنری، این سوگواره با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی، هم‌زمان با محرم‌ و صفر، آذرماه جاری برگزار می‌شود.

بخش‌های این سوگواره شامل پوستر، تصویر‌سازی و پرچم‌های سوگواره است و موضوعات آن حماسه عاشورا و مادران شهید اعلام شده است که مقررات برای شرکت در آن به شرح زیر است:

ـ علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و دریافت کد رهگیری به سایت www.artfest.ir مراجعه کرده و هر هنرمند می‌تواند هم‌زمان در هر ۳ بخش و در هر موضوع اعلام شده با ارسال حداکثر ۳ اثر شرکت کند.
ـ آثار پوستر باید به صورت رنگی در قطع A۳ به همراه فایل اثر با فرمت tif و dpi ۳۰۰ در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ روی لوح فشرده ارسال شود.
ـ اصل آثار تصویرسازی نیز باید در قطع حداکثر یک ضلع cm۱۰۰ و تکنیک آزاد به دبیرخانه ارسال شود .
ـ براساس مقررات مندرج در فراخوان، دبیرخانه سوگواره مجاز است از آثار ارسالی برای امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی خود استفاده کند .
ـ در مرحله داوری و ارزیابی آثار، توجه به جنبـه‌های زیبایی‌شناسانـه و نگاه طـراح در استفاده از نشانـه‌ها و عنـاصـر تصــویـری شایستــه در داوری حائـز اهمیت خواهد بود و آثـار رسیده توسط هیـأتـی متشکل از کارشناسان، استادان و صاحبنظران ارزیابی شده و آثار انتخابی در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ چاپ و در دو نگارخانه ابوالفضل عالی و خانه عکاسان حوزه هنری به نمایش درخواهند آمد.
ـ آثار ارسالی به دبیرخانه باید پیش از این در هیچ جشنواره هنری شرکت نکرده باشد و در ضمن به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته، گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهداء می‌شود.
حضور برگزیدگان در مراسم پایانی سوگواره الزامی است و عدم شرکت به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.

جوایز نفرات برگزیده این سوگواره نیز به این شرح از سوی دبیرخانه اعلام شده است:
بخش پوستر و پرچم
دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به نفرات اول در هر موضوع
دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال به نفرات دوم در هر موضوع
دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به نفرات سوم در هر موضوع
بخش تصویرسازی
دیپلم افتخار و مبلغ ۳۵ میلیون ریال به نفرات اول در هر موضوع
دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵ میلیون ریال به نفرات دوم در هر موضوع
دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون ریال به نفرات سوم در هر موضوع
زمانبندی سوگواره
ارسال آثار از اول تا ۱۷ آبان ۱۳۹۳خواهد بود و آثار ارسالی ۲۰ آبان داوری و امور اجرایی و آماده‌سازی آنها به منظور حضور در نمایشگاه ۲۲ تا ۳۰ آبان سال جاری به انجام خواهد رسید.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما