تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۸۳۹۵

هر شب جمعه برای ما شب آرزوهاست

هر شب جمعه برای ما شب آرزوهاست
مراسم جشن ولادت امام باقر(علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام صادق نژاد(نوه مرحوم آیت الله سیبویه) و مداحی مداحان اهل بیت(علیهم السلام) حاج علی قربانی، کربلایی محمدحسین پویانفر و دیگر ذاکرین اهل بیت در هیئت عشاق الحسین(علیه السلام) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صادق نژاد را می خوانید:

هر شب جمعه برای ما شب آرزوست چنین جیزی نداریم که لیلة الرغائب باشد روایت داریم شب جمعه ملائکه می گویند کدام بنده است که آرزویی بخواهد و ما ندهیم؟ ولی لیلة الرغائب جزء چهار روز مهمی است که سفارش شده. رجب نام نهری است که از عسل شیرین تر است، از شیر سفید تر است جایی که در روز قیامت می گویند أین الرجبیون؟

ختم گرفتن ذکر ها را از همین ماه رجب شروع کنید که جواب می دهد مغتنم بشمارید رجب را. لذا آقا رسول الله(ص) فرمودند: در این ماه زیاد استغفار کنید روایات بسیار زیادی هست گفته اند کسانی که می خواهند از سکرات مرگ در امان باشند، از هول مرگ در امان باشند، از هول قیامت در امان باشند یک روز از ماه رجب را روزه بگیرند. فردی خدمت حضرت رسول(ص) رسید ماه رجب بود حضرت فرمودند: آیا روزه ای؟ گفت نه حضرت فرمودند: آیا می دانی چقدر ثواب از تو فوت شده است؟!

به ادعیه ی این ماه بسیار توجه کنید. آیت الله بهجت(ره) فرمودند: کسانی که دعای ام داوود را می خوانند در سجده ی آخر به اندازه ی بال مگسی چشمانش تر بشود نشانه ی استجابت دعاست.

دعای ام داوود خیلی مهم است. در این ماه یک سری چیزها هست که نباید از دستش بدهیم. نماز های این ماه را که در مفاتیح آمده بخوانیم. روز اول ماه رجب زیارت آقا امام حسین(ع) وارد است. ماه، ماه دعاست و استجابت دعاست.

حال بعضی مردم سوال می کنند که چرا ما هر چه دعا می کنیم به استجابت نمی رسد؟ و کار مان گیر دارد و حل نمی شود خدمت عرفا و علما می روند و سوال می کنند. بهترین کار این است که برویم سر سفره ی خود ائمه(ع) بنشینیم. امام باقر(ع) در کتاب کافی جلد ۲ فرمودند: پدر من وقتی قضیه ای برایشان پیش می آمد و ناراحت می شدند زن و بچه شان را جمع می کردند و سپس دعا می کردند و آنان آمین می گفتند. نکته بعدی این است که سراغ خود خداوند برویم شماره تلفن هفت رقمی خدا را درست بگیریم!

شماره تلفن چیست عدد هایش؟ ۱- ابتدای دعا "بسم الله الرحمن الرحیم" بگوییم ۲- بین دعایمان اول و آخرش صلوات بر محمد و آل محمد بفرستیم ۳- حمد و ثنای الهی داشته باشیم۴- اعتراف به معصیت و گناه کنیم در برابر خدا. به سه نفر دروغ نگویییم خودمان، پیغمبر(ص) و خدا! ۵- حتماً اسم معصومین را بیاوریم. ۶- بیان حاجت ۷- صلوات بر محمد و آل محمد.

اما نکات دیگری هم هست مثل زمان دعا هیچ زمانی در زندگی مثل زمان سحر باعث استجابت دعا نمی شود و بهترین مکان حرم معصومین(ع) است و یا هر وقت دلی بشکست. مطلب آخر اصرار است هر دری را زیاد بزنی باز می شود. "تو بندگی چو گدايان به شرط مزد مکن ،که خواجه خود رسم بنده پروری داند"

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.











مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما