تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۸۴۱۶

جلوی ترویج خرافات در استان گلستان گرفته شده‌است

جلوی ترویج خرافات در استان گلستان گرفته شده‌است
حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد، عصر یکشنبه در نشستی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، ضمن یاد شهدا بخصوص استاد شهید مطهری، گفت: اگر در حال حاضر می‌بالیم چنین جامعه دینی داریم حاصل تلاش چند مجموعه است که شامل علما، مداحان، مذهبی‌ها و مجموعه‌های قرآنی است.

وی افزود: اگر این مجموعه‌ها را از جامعه گرفته شود همه باید نگران شوند، زیرا نبود آن‌ها باعث آسیب پذیری جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: همه تشکل‌های مانند هیات ها، بسیج، پایگاه‌ها و گروه‌های مذهبی باید دینی شوند و ما هم تلاش داریم شبکه‌ای بوجود آید که همه تشکل‌ها به هم بپیوندند و همه برای هیات های مذهبی تلاش کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد اظهار کرد: در حضورهای مردمی تشکل ها و مجموعه ها خوب ایفای نقش می کنند.

وی به متوقف شدن روند انتشار خرافات در جامعه اشاره کرد و گفت: علما، هیات‌ها و مداحان تلاش کردند تا بخشی از خرافات از جامعه استان حذف شد، برخی خرافات نیز بین ۳۰ الی ۷۰ درصد کاهش یافت و می توان گفت جلوی ترویج خرافات گرفته شده است.

ولی نژاد اشاره ای به ستاد شئون فرهنگی داشت و گفت: این ستاد در کنار اقشار مختلف جامعه خوب تلاش کرد و اکثر تصمیمات این تیم اجرایی شده و باعث حذف خرافات شده است.

وی ادامه داد: ۲۱۵۱ هیات مذهبی در استان داریم و به عبارتی برای هر ۵۴۲ نفر یک هیات داریم که خوشبختانه تلاش‌های خوبی داشته اند و این تلاش‌ها بخصوص در اجرای برنامه های مذهبی مانند دعاها، اعیاد و سوگواری با نصب پرچم ها و بنرهای مشهود است.

تلاش های اهل سنت در معرفی امام حسین (ع) از دیگر موضوعاتی بود که ولی نژاد در مورد آن توضیح داد. وی تصریح کرد: برادران اهل سنت برنامه‌های خوبی را درباره حضرت امام حسین (ع) برگزاری می کنند و در برخی برنامه ها خود سخنران نیز از اهل تسنن است.

وی بیان کرد: در تمام شهرها داور و ممتحن داریم، مداحان ما نیز آموزش های خوبی دیده اند و در تمام شهرها و روستاها مداح داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خواستار توجه بیشتر به خیرین مذهبی شد و افزود: باید در حوزه قرآنی هم خیرین، نذورات و موقوفات بیشتر شود و مردم هم پشتیبانی بیشتری از این موضوعات داشته باشند.

وی در پایان پیشنهاد تشکل های قرآنی برای برگزاری کنگره استانی یا کشوری را بیان کرد و گفت: علاوه بر این کنگره دیدار سالانه با مقام معظم رهبری و همچنین تشکیل هیات های صنوف مانند مهندسی و پزشکان از دیگر خواسته های تشکل ها و هیات ها است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما