تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۸

مراکز جامع معاینه حجاج در کشور راه‌اندازی می‌شود

مراکز جامع معاینه حجاج در کشور راه‌اندازی می‌شود
پیمان ﭘﯿﺸﮕﺎﻫﯽ، ﻣﻌﺎون اداره ﮐﻞ ﺑﻬﺪاﺷﺖ و درﻣﺎن ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼل احمر از راه‌اندازی و توسعه مراکز جامع معاینه حجاج در کل کشور خبر داد و گفت: برنامه ما این است که بحث سلامت حجاج را به صورت متمرکز، با یک مدیریت واحد و همکاری وزارت بهداشت در مراکز واکسیناسیون راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر معاینه حجاج به صورت پراکنده انجام و مرکز پزشکی حج و زیارت در هر استان پزشکان و مراکزی را برای معاینات قبل از اعزام معرفی می‌کند، یعنی زائران برای تزریق واکسن، انجام معاینه پزشکی، تست‌های ورزش و سایر آزمایش‌های مربوط به قبل از اعزام باید به مراکز مختلف مراجعه کنند، اما با افتتاح این مراکز همه این اقدامات در یک محل تجمیع می‌‌شود.

پیشگاهی افزود: برنامه ما این است که این امکان را برای زائر فراهم کنیم که وقتی برای تزریق واکسن مراجعه می‌کند، بتواند کارهای مربوط به معاینه و سلامتی خود را در یک مرکز انجام و اطلاعات سلامت زائر نیز در یک مکان تجمیع و به راحتی قابل استحصال باشد.

وی اعلام کرد: اکنون دو مرکز جامع معاینه حجاج در استان مازندران و یک مرکز در تهران راه‌اندازی و در حال فعالیت است و برنامه‌ریزی شده که نه به سرعت بلکه به تدریج تا آخر سال ۹۴ این طرح را در کل استان‌های کشور گسترش دهیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما