تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۸۴۹۰

یک مداح باید مروج و ناشر فرهنگ محمدی و ائمه اطهار(س) باشد

یک مداح باید مروج و ناشر فرهنگ محمدی و ائمه اطهار(س) باشد
رئیس کانون مداحان هرمزگان، "علی زامیاد" شنبه در نشست با مداحان استان افزود: مداحان ضمن آگاهی و اطلاع از مسائل سیاسی و فرهنگی روز دنیا باید با بهترین و جامع ترین مداحی ایده آل که براساس آموزه های شرعی و علمی باشد، دشمن شناسی و دشمن ستیزی کنند.

وی بیان داشت: کانون مداحان باید ضمن آشنایی با فرهنگ و معارف دینی و بالابردن سطح علمی خود رسالت محوله را زینبی کند و با استعانت از منویات مقام معظم رهبری و با ظرافت خاصی مروج فرهنگ و معارف دینی در جامعه اسلامی باشند.

رییس کانون مداحان هرمزگان، برخورداری از وجهه ظاهری و باطنی مناسب، داشتن اخلاق اسلامی، علم مداحی، روحیه مناسب جهت خدمت به اهل بیت(ع) را از ویژگی های اعضای کانون مداحان نام برد.

وی همچنین به جایگاه شاعران مذهبی دراحیای نهضت حسینی اشاره و ابرازداشت: اشعار شعرای آیینی نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد و بیانگر شخصیت سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) می باشد.

زامیاد با بیان اینکه شور به تنهایی در مداحی کارساز نیست، تصریح کرد: اگر در مداحی فقط شور باشد موقتی و زودگذر است و اثر چندانی ندارد، اما مداحی همراه با شور و شعور، بنیادی و اثرگذار خواهد بود.

رییس کانون مداحان هرمزگان با اشاره به نقش تشکل های دینی در انتقال خواسته های مردم به مسوولان نظام، کانون مداحان را عامل کلیدی در رساندن مشکلات مردم به مسوولان معرفی کرد و افزود: این رسانه محبوب با رعایت مصالح نظام و حفظ موازین قانونی وشرعی تاکنون اقدامات سازنده ای را در این خصوص داشته است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما