تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۴

دانش آموختگان مداحی در اندیمشک تجلیل شدند

دانش آموختگان مداحی در اندیمشک تجلیل شدند
به مناسبت ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) مراسمی در حسینیه ثارالله اندیمشک برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید علیپور در این برنامه که با حضور مسئولین مؤسسات قرآنی، هیئات مذهبی و مداحان اهل البیت(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شهرستان اندیمشک برگزار شد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه فرهنگ دینی، موفق عمل کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در این جشن باشکوه با اشاره به جایگاه ولایت فقیه گفت: زندگی بشر در اعصار مختلف روند تکاملی داشته است و در کنار زندگی بشر خداوند پیامبرانی را مبعوث فرمود که این انبیاء یا صاحب شریعت بودند و دین پیغمبر ماقبل خود را تکمیل کرده اند و یا دین پیغمبر هم عصر و پیغمبر قبلی را تبلیغ کرده اند و باعث هدایت بشر بودند.

وی افزود: خداوند ۱۲۴۰۰۰ نفر پغمبر را مبعوث کرد که اولین آن حضرت آدم و آخرین آن حضرت محمد(ص) است. در اینجا سئوالی مطرح می‌شود که آیا در نظام هستی خللی ایجاد شده که خدا دیگر پیامبری مبعوث نمی کند زیرا با توجه به مقدمه فوق در کنار زندگی بشر همواره پیامبرانی بوده اند و ادیان الهی نیز یکی پس از دیگری تکمیل می شدند، ویا اینکه در دین پیامبر آخرالزمان یعنی کتاب قرآن و دین اسلام عنصری وجود دارد که این عنصر، مایه پویایی دین است و پاسخگوی نیاز انسانها در اعصار مختلف است.

حجت‌الاسلام سعید علیپور با اشاره به آیه غدیر" یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَیَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ" ادمه داد: قطعا نظریه دوم صحیح است و در دین اسلام این عنصر وجود دارد و آن عنصر ولایت و امامت است که پاسخگوی مشکلات و شبهات بشر هستند.

وی بیان داشت: بعداز رحلت پیامبر اکرم(ص) تعداد ۱۲ امام معصوم برای هدایت بشر برگزیده شدند که اولین آنها مولی الوحدین علی ابن ابیطالب است و آخرین آنها حجت ابن الحسن العسکری(روحی فداه) است. دشمنان اسلام ائمه نور(ع) را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند و به همین دلیل امام عصر(عج) نیز در پرده غیبت رفت و پس از آن چهار نایب خاص را ایشان تعیین فرمودند و پس از مرگ این نواب، امام(عج) فرمودند"وَ أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا فَإِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُم وَ أَنـَا حُجَّةُاللّهِ عَلَیْهِمْ" در پیشامدهاى مهمّ اجتماعى به راویان حدیث ما مراجعه کنید، زیرا که آنان حجّت من بر شما هستند و من هم حجّت خدا بر آنان هستم.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این فقره بحث ولایت مطلقه فقیه را مطرح فرمودند که مورد تأیید همه علماء قرار گرفت و نتیجتا امامت و ولایت مایه پویایی دین است و این عنصر علت تامه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس تاکنون در توسعه فرهنگ دینی و در خدمت به نظام انقلاب اسلامی پیشرو بوده است و گام های مؤثری در این راستا برداشته است که بر همگان آشکار و مبرهن است و از جمله این فعالیت ها میتوان به تأسیس ۱۱۰ دبیرستان پسرانه و دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا، اعزام مبلغ و مبلغه در مناسبت های دینی و ملی، استقرار روحانی در مناطق محروم، احداث خانه های عالم، تأسیس مؤسسات قرآنی مردمی و خانه های قرآن، تأسیس کانون های فرهنگی تبلیغی مساجد، ساماندهی هیئات مذهبی و کانون های مداحی، برگزاری گفتمان های دینی مدارس و مساجد، برگزاری گفتمان های دانشجویی وکرسی های آزاد اندیشی، چاپ و نشر کتب فاخر در حوزه دین و دفاع مقدس، احداث، تکمیل و تجهیز مساجد و حوزات علمیه، احداث و تکمیل و تجهیز مصلاهای نماز جمعه و... اشاره کرد.

گفتی است در پایان این جشن به تعدادی از دانش آموختگان مداحی هدایایی از طرف اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، به رسم یادبود اهداء شد.



















مرجع : اندیمشک جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما