تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۸۵۴۲

نبايد در سخنراني‌ها و مداحي‌ها سخناني را مطرح كنيم كه سند معتبري ندارد

نبايد در سخنراني‌ها و مداحي‌ها سخناني را مطرح كنيم كه سند معتبري ندارد
حجت الاسلام شهيدي كارشناس مسوول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي عتبات كه در محل نمايندگي بعثه در عراق برگزار شد، با تسليت وفات حضرت زينب (سلام الله عليها)، ياد عقيله بني هاشم را مترادف با ياد اباعبدالله دانست و تصريح كرد: فعاليت‌هاي بانوي كربلا پس از عاشورا بسيار درس آموز است و نكات فراواني دارد.

وي ادامه داد: در آن مجلس كه ابن زياد خواست نمك بر زخم حضرت زينب بريزد و نسبت به آن حضرت جسارت كرد، ايشان جوابي دادند كه تا ابد در تاريخ ماندگار ماند و فرمودند «ما رأيت الا جميلا». چطور مي‌شود كسي كه فرزندان و برادرانش و برادر زاده هايش جلوي چشمش شهيد شده اند، به جز دو نفر همه مردان خاندان را از دست داده است و درد اسارت كشيده است چنين پاسخي مي‌دهد؟

حجت الاسلام علي شهيدي خاطرنشان كرد يكي از بزرگان تعبير جالبي در اين موضوع دارد و مي‌گويد پاسخ حضرت زينب اشاره به اين داشت كه ما ماموريت داشتيم قرآن را، عظمت خاندان رسول الله و عزت دين را زنده نگه داريم كه در كربلا رفتيم، زنده كرديم و بازگشتيم و اين براي ما به جز زيبايي نيست.

كارشناس مسئول فرهنگي در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تصريح كرد: حال وظيفه ما كه ذاكر و مداح اهل بيت هستيم نيز زنده نگه داشتن دين است و بايد از اقداماتي كه از شكوه و عظمت دين و اهل بيت كم مي‌كند، پرهيز كنيم.

وي افزود: نبايد در سخنراني‌ها و مداحي‌هاي خود سخناني را مطرح كنيم كه سند معتبري براي آن وارد نشده است و جملاتي يا كلماتي بگوييم كه از جلال و عظمت اين خاندان بكاهد.

شهيدي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه القاب حضرت زينب به قبل و بعد از عاشورا تقسيم مي‌شود، القاب حضرت قبل از عاشورا را عالمه غير معلمه: داناى نياموخته، فهمه غير مفهمه: فهميده بى آموزگار كه اين دو از زبان معصوم مي باشد، نائبه الزهراء: جانشين و نماينده حضرت زهرا (س)، عقيلة النساء: خردمند بانوان، عقيله بني هاشم: بانوي خردمند بني هاشم، سلالة الولاية: فشرده و خلاصه و چكيده ولايت، صديقة الصغرى ، الموثقة: بانوى مورد اطمينان، الفاضلة: بانوى با فضيلت، قرة عين المرتضى: نور چشم حضرت على (ع) برشمرد.

حجت الاسلام شهيدي القاب حضرت زينب پس از عاشورا را نيز قهرمان كربلا، عظيمه البلوا، الباكيه، امينه الله (امين خدا)، آيت من آيات الله، مظلومه وحيده (ستمديده بي كس)، الكامله (زن كامل)، ربيعه الفضل (پيش زاده فضل)، قرينه النوائب (همدم و همراه ناگواري ها) برشمرد و از روحانيون و مداحان كاروانها خواست شخصيت حضرت زينب را براي زائران معرفي كنند.





مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما