تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۸۵۸۲

کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی دولت برای بازسازی عتبات عالیات

کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی دولت برای بازسازی عتبات عالیات
سایت صبحانه خبر داد: یکی از ویژگی های مهم و قابل تحسین دولت یازدهم اجرای کامل و به موقع قوانین مختلف بوده که این مسئله ضمن بالابردن آرامش فضای سیاسی و اقتصادی کشور، موجبات نزدیکی قوای سه گانه و سهولت در پیشبرد اهداف نظام شده است.

قانون بودجه سال ۹۲ یکی از مهمترین قوانینی بود که اگرچه با سیاست ها و راهبردهای دولت سابق تهیه شده بود، اما به طور کامل در ۶ ماه دوم توسط دولت جدید به اجرا گذاشته شد و مسئولان اجرایی گلایه ای از شکل و محتوای این بودجه نکردند تا نشان دهند قانون، بهترین مانیفست اجرایی کشور است.

بر اساس بند ۲۷-۱ قانون بودجه سال گذشته، مقرر شده بود دولت با رعایت قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون‌ اساسی در سقف ۳۷۰ هزار میلیارد ریال نسبت به‌فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاههای متعلق به دولت و مؤسسات و شرکتهای دولتی تابعه و وابسته اقدام کند.

طبق بند مذکور، بخش قابل توجهی از وجوه به دست آمده، به مصارف مندرج در جدول شماره ۱۹ این قانون با اولویت پرداخت به کلیه مطالبات ایثارگران و هزینه‌های مربوط به بازنشستگان و پیشمرگان کُرد مشمول طرح شهید کاظمی اختصاص می‌ یابد.



جدول شماره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۲

بر این اساس، دولت پس از عمل به تکالیف مذکور، طبق برنامه مشخص شده در جدول این قانون اقدام به واریز مبالغ تعیین شده کرده که از جمله آنها واریز ۲۵۰ میلیارد تومان برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات موضوع ردیف ۱۸ جدول شماره ۱۹ قانون یاد شده بوده است که سند آن در اختیار صبحانه قرار گرفته است.



این اقدام دولت که در آخرین روز فعالیت اداری در سال ۱۳۹۲ صورت گرفته و به وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است، نشان می دهد هیئت وزیران توجه زیاد و مناسبی به بازسازی عتبات عالیات به عنوان یک تکلیف ملی، شرعی و اخلاقی و در عین حال قانونی دارد و باید از این اقدام، تقدیر لازم به عمل بیاید.
مرجع : صبحانه آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما