تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۸۵۸۴

انتقال ضریح مطهر امامین عسگریین(ع) از قم به سامراء

انتقال ضریح مطهر امامین عسگریین(ع) از قم به سامراء
مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) با اشاره به اتمام پروژه ساخت ضریح مطهر ائمه سامرا(ع) گفت: در صورت برقراری امنیت کامل، این ضریح به زودی از قم به سامرا منتقل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم لاجوردی گفت: کار ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در اسفندماه ۱۳۹۲ به پایان رسید و اکنون با استعانت از خدای متعال آماده انتقال به سامرا است.

وی با بیان اینکه ضریح جدید از نظر طرح ظاهری همچون ضریح سابق است و تنها کمی تفاوت‌های جزئی در آن ایجاد شده است، ادامه داد: در این پروژه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلو نقره، ۷۰ کیلو طلا و ۱۱ هزار کیلو چوب ساج استفاده شده و چوب ساج به کار رفته در این ضریح در برابر گزند حشرات و جانواران بسیار متسحکم بوده و استحکام آن از ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال اعلام شده است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) افزود: همچنین ۱۲ گلدان به نیت دوازده امام و ۱۴ کتیبه به نام ۱۴ معصوم(ع) با آیات نورانی قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) و اشعاری در مدح ائمه(ع) در ساخت این ضریح مطهر استفاده شده است.

لاجوردی ادامه داد: استاد سید مهدی علمدار به عنوان طراح و مجری قلم‌زنی، استاد مهدی دیدار به عنوان سرپرست نجاران، خوش‌نژاد به عنوان مسئول سازه و استاد موحد حسینی به عنوان خطاط پروژه مسئولیت ساخت این ضریح را بر عهده داشتند.

مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین (ع) تصریح کرد: چهار درب بزرگ ورودی و خروجی به صحن‌های حرم امامین عسکریین (ع) و هشت درب ویژه ضریح نیز آماده شده است.

وی همچنین از بافت هزار متر فرش دست‌بافت از سوی هنرمندانی ایرانی در کاشان خبر داد و گفت: این فرش‌ها نیز همزمان با ضریح به عراق انتقال داده خواهند شد.

شنیده ها حاکسیت، پیش از انتقال ضریح به شهر سامراء، امکان بازدید عمومی از این ضریح مطهر فراهم خواهد شد.















مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما