تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۱۸۶۳۵

مراسم شب مبعث حضرت رسول(ص) در مهدیه تهران برگزار شد

مراسم شب مبعث حضرت رسول(ص) در مهدیه تهران برگزار شد
مراسم جشن شب بعثت پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله وسلم) با سخنرانی حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر و مداحی حاج داوود شفیعی و حاج مهدی حیدر زاده در مهدیه تهران برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام قاضی سید عسکر را را می خوانیم:


بعثت و مبعث رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بزرگترین عید اسلامی است. چرا که خداوند در چنین روزی با فرستادن پیغمبر و مبعوث نمودن حضرت بشریت را از گمراهی و ضلالت نجات داد. قرآن کریم در آیات متعدد فلسفه ی بعثت انبیاء را مشخص کرده است.

در قرآن کریم آمده است: "هو الذی بعث فی الامیین رسول منم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة " خدا در این آیه دو رسالت مهم و اساسی را بیان می کند: رسالت اول ایجاد یک نهضت اخلاقی در مردم و تغییر اخلاق در جامعه است. پیغمبر پس از رسالتشان رسماً اعلام کردند" لاتمّم مکارم الاخلاق " من مبعوث به رسالت شده ام تا نهضت اخلاقی در جامعه به وجود بیاورم و اخلاق بد را از مردم بگیرم و فضائل اخلاقی را جایگزین آن کنم. در تاریخ می بینیم پیغمبر ارزش های اخلاقی را بیان کرده است و به مردم توصیه نمودند که به این ارزش ها پایبند باشند.

نکته ی دیگر علم آموزی به مردم و ارتقاء سطح علمی معلومات بشر است که این آیه نشان می دهد، اگر جامعه ای بخواهد به رشد و شکوفایی دست پیدا کند، مانند یک پرنده که به دو بال نیاز دارد، باید یک بالش تقوا باشد و بال دیگرش علم و دانش باشد تا بتواند پرواز کند و اوج بگیرد. در غیر این صورت ساقط خواهد شد. یکی از رسالت های پیغمبر این بود که هم دانش دین را به مردم بیاموزند و هم دانش های مورد نیاز بشر را.

بیان دیگر قرآن اشاره به بعثت است که می فرماید: آنچه که به دست آوردنش برای شما مقدور نیست، پیغمبر به شما می آموزد. که در این آیه هم نکته ای است که بعضی از علوم جز از طریق وحی دسترسی به آن مقدور نیست. ماهیت روحی بشر را کسی نمی داند و حقیقت روح را کسی نمی داند و این وحی است که بسیاری از مجهولات بشر را که از طریق عادی امکان پذیر نیست، از طریق پیغمبر برای مردم آشکار می کند و هیچ محدودیتی در علمشان نیست.

چرا نیاز به پیغمبر داریم؟ خدا در قرآن پاسخ این سوال را داده است. اول نهضت اخلاقی، دوم ارتقاء سطح علمی، سوم ایجاد عدالت در جامعه، چهارم تشکیل یک جامعه ی توحیدی در پناه تعالیم اسلام پیغمبر آمده است تا پاکیزه ها را برای مردم حلال کند و آنها را از پلیدی ها دور کند و بر مردم حلال کند و روا کند.

در ادامه این مراسم مادحین اهل بیت(علیهم السلام) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند؛

شعر خوانده شده توسط حاج مهدی حیدرزاده:



پیچیده در مدینه فقط عطر بوی تو

چرخیده التماس دعا به سوی تو

حتی بهشت هم به زمین غبطه می خورد

روی زمین که می چکد آب وضوی تو

زیباتر از تمام پدر های آدمی

وقتی که دخترت زده شانه به موی تو

انگار در مقابل قرآن نشسته ای

وقتی نشسته است علی روبه روی تو

هستیم تا ابد همگی زیر دِین تو

عالم فدای خاک قدوم حسین تو

تنها فقط نه این که بگویند پیمبری

از انبیاء قلب خودم هم فراتری
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما