تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۸۷۸۰

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سلیم موذن زاده اردبیلی تجلیل می کند

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سلیم موذن زاده اردبیلی تجلیل می کند
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، ˈعلی مراد خانیˈ در دیدار با این مداح شهیر، اردبیل را مهد مداحان و عندلیبان قدسی نفس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد و با اشاره به جایگاه رفیع استاد سلیم موذن زاده در جهان اسلام افزود: آثار فاخری که استاد سلیم موذن زاده اردبیلی ارائه کردند بی نظیر است .

وی بیان کرد: همه مردم ایران حتی مسلمانان آنسوی مرزها ، استاد سلیم موذن زاده اردبیلی را می شناسند و با نواها و آواهای ماندگار این مداح برجسته جهان اسلام ، در سوگ اهل بیت علهم السلام اشک ماتم و در میلاد خاندان آل الله سرور و شادمانی کنند.

این گزارش حاکیست ، سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) هم در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: استاد سلیم موذن زاه اردبیلی افتخاری بس بزرگ برای جهان اسلام است .

استاد سلیم موذن زاده اردبیلی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون هنری وزیر ، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، گفت: این حنجره که موهبت الهی است ، وقف اهل بیت علیهم السلام است .

وی با اشاره به موروثی بودن مداحی در خانواده موذن زاده ، گفت: پدرم شیخ عبدالکریم موذن زاده ، نخستین موذن در ایران است که نوای اذان دلنشین وی شهرت جهانی دارد.

در این محفل معنوی استاد موذن زاده اردبیلی، قطعاتی را در شان والای حضرت ابا عبداله الحسین (ع) ، نعت و وصف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت ولیعصر (عج) برای حاضران اجرا کرد.

سلیم موذن زاده اردبیلی در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در محله تازه شهر اردبیل چشم بر جهان گشود. صدای خوب در خانواده وی موروثی است وˈشیخ فرج اردبیلیˈ پدر بزرگ ؛ ˈشیخ کریمˈ پدر استاد سلیم و تمام برادرانش به نام های شادروانان نعیم ؛ رحیم و داود موذن زاده اردبیلی از صدای بسیار خوب برخوردار بوده اند که همه آنان از این نعمت الهی در راه ترویج مکتب اهل بیت (ع) به خصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم (ع) و عزاداری های محرم بهره جسته اند.

استاد سلیم موذن زاده اردبیلی که بیش از ۶۰ سال از عمر خویش را صرف اجرای برنامه های نوحه خوانی و مداحی نموده و از او حدود دو هزار و ۵۰۰ عنوان نوار کاست و سی دی مربوط به برنامه های عزاداری و نوحه خوانی موجود هست می گوید : حنجره اش وقف حضرت سیدالشهداء (ع) است و درست نیست که از آن برای موارد دیگر استفاده نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما