تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۸۸۵۴

حجت الاسلام علوی: شما مردم به دنبال دین آسان هستید!

حجت الاسلام علوی: شما مردم به دنبال دین آسان هستید!
جلسه هفتگی حسینیه جلوه با سخنرانی حجت الاسلام علوی و مداحی مداحان اهل بیت(علیهم السلام) حاج حسن خلج، حاج حامد خمسه، کربلایی علی ناظمی و کربلایی محمد مهدی خلج برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام علوی را می خوانید:


ما در جامعه شیعه متاسفانه نیاز به ۲حقیقت داریم و این ۲ اتفاق نمی افتد. ما نیاز داریم به یک دوربان و یک نزدیک بین. دوربان کسی است که از دور نگاه می کند ببیند دشمن چه حمله ای می کند و نوع حمله را تشخیص می دهد.

نزدیک بین کسی است که با ذره بین کار می کند و کسی است که باید تشخیص دهد که چرا جامعه دچار این انحراف شده است تا جایی که دشمن این حمله را می کند. چه اتفاقی افتاده است که ما این خلاء را پیدا کردیم و در پی این خلاء ما دشمن ان فعالیتها را انجام می دهد؟

یکی از خلاءهایی که در جامعه ما وجود دارد این است که ما دوست داریم به طور آسان و راحت، با وجود نازنین ائمه(علیهم السلام) ارتباط برقرار کنیم. قبل از دوران غیبت در دوران تمام ائمه(علیهم السلام) امکان این ارتباط بود ولو اینکه این افراد معرفت و شعور نداشتند و در هر یک از دوران خیلی کم پیش می آمد که افراد بامعرفتی اطراف امام را بگیرند.

امام سجاد(علیه السلام) می فرمایند در تمام مکه و مدینه ما ۲۰ خانوار هم طرفدار نداشتیم! در تاریخ نقل شده است که ۴هزار نفر شاگرد برای امام صادق(علیه السلام) بوده است. وقتی که به امام می فرمایند شما که اینقدر خواهان دارید چرا قیام نمی کنید؟

حضرت پاسخ می دهند که اگر من به اندازه این گله یار داشتم قیام می کردم و تعداد گوسفندان گله ۱۷ بود! حال ما باید ببینیم در ارتباط با امام زمانمان چگونه ایم؟ در خیمه حضرت هستیم یا نیستیم؟ مشکل برای ما است که امام را نمی بینیم.

باید دید که در مقابل حضرت هستیم؟ در کنار حضرت هستیم؟ یا به طور کلی ایشان را رها کردیم؟! کجا بودن ما خیلی اهمیت دارد. اگر می خواهی بدانی که در کنار امام عصر(ارواحنا فداه) هستی یا نیستی باید ببینی این ویژگی ها را داری یا خیر. آیا از ضعفا_ ولو در شرایط بد اقتصادی_ دستگیری می کنی یا نه؟

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند اگر کسی در راه ما از مالش گذشت، از جانش هم می گذرد. در رابطه با امام عصر(عج) هم به همین صورت است اگر در دوران غیبت از مالت گذشتی، در وقت ظهور از جانت هم می گذری. کسانی می توانند این کار را بکنند که وظایفشان را خوب انجام داده باشند.

شما مردم دنبال دین آسان هستید اما اگر دینداری آسان بود، امام حسین(علیه السلام) با یزید جمع می شد! اگر دین داری آسان بود، در خیمه امام حسین(علیه السلام) که ۷۲ نفر نمی ماندند!

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به مداحی و روضه خوانی پرداختند؛

شعر خوانده شده توسط حاج حسن خلج:

يه دختري رو خاک ويرونه نشسته
رفته تو فکر باباشو چشماشو بسته
از آدما خسته شده دلش شکسته
از بسکه گريه کرده او صداش گرفته
دلش براي ديدن باباش گرفته
عمه زير بازوهاشو يواش گرفته
نه به غذايي لب زده نه بازي کرده
گفته به بچه ها که بابا بر مي گرده
فقط مي خواد باباش بياد دورش بگرده
موي سپيدش رو با روسري پوشونده
آستينشو تا روي انگشتاش کشونده
با اين کارش هستي زينب رو سوزونده
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما