تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۸۸۷۱

۵ تیر؛ رونمایی از قطعات مصحف اهدایی به حرم حضرت عباس(ع)

۵ تیر؛ رونمایی از قطعات مصحف اهدایی به حرم حضرت عباس(ع)
مهدی بابایی، مسئول دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی  گفت: این مرکز با همکاری ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس(ع) اقدام به کتابت مصحف شریفی با مشارکت جمعی از خوشنویسان برگزیده خط نسخ کشورمان کرده است که مراسمی به همین منظور در روز ۵ تیرماه برگزار می‌شود.

به گفته وی، مصحفی که به خط نسخ‌نویسان کشورمان کتابت می‌شود به آستان حضرت قمر بنی‌هاشم، حضرت اباالفضل العباس(ع) اهدا خواهد شد.

بابایی افزود: رونمایی از قطعات نوشته شده مصحف اهدایی به حرم حضرت عباس(ع)، رونمایی از پرچم گنبد بارگاه و برگزاری کارگاه‌های نمونه کتابت مصحف از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در این روز، اوراقی که توسط نسخ‌نویسان کشورمان کتابت شده‌اند به دارالکتابه آورده می‌شود و خطوط پایانی و صفحات پایانی قرآن کریم را به صورت نمادین و حضوری در این مرکز کتابت می‌کنند.

بابایی با عنوان اینکه ۲۵۰ کاتب در این همایش شرکت می‌کنند، اظهار کرد: احمد عبدالرضایی از استادان کتابت کشورمان و از اعضای دارالکتابه در حوزه خط نسخ در این همایش حضور خواهد داشت. همچنین مسئولان دارالکتابه، مرکز طبع و نشر قرآن و ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس(ع) نیز در این همایش حاضر خواهند شد.

بابایی عنوان کرد: این همایش در روز پنجشنبه، ۵ تیرماه در حسینیه الزهرا(س) واقع در بزرگراه رسالت، روبروی مصلی تهران، مجتمع امام خمینی (ره) از ساعت ۹ ـ ۱۶ برگزار می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما