تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۸۸۸۲

اعزام دریایی به عتبات در برنامه سفرهای سازمان حج و زیارت قرار نگرفت

اعزام دریایی به عتبات در برنامه سفرهای سازمان حج و زیارت قرار نگرفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: از آنجایی که کاهش هزینه‌های سفر عتبات از سیاست‌های سازمان حج و زیارت در دوره جدید اعزام‌ها است و اعزام دریایی به عتبات ۱۸۰ هزار تومان به هزینه سفر کاروان‌های زمینی اضافه خواهد‌کرد، اعزام دریایی به عتبات با این سطح هزینه در برنامه این سازمان قرار نگرفت.

وی افزود: طی جلسات و مذاکراتی که با کشتیرانی والفجر در خصوص اعزام دریایی زائران برگزار شد، حداقل هزینه‌ای که این کشتیرانی می‌تواند بابت سفر دریایی دریافت کند، مبلغ ۱۸۰ هزار تومان است که این میزان به هزینه اعزام زمینی زائران اضافه خواهد شد اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این هزینه جز برای افرادی که بدنبال تنوع در سفر هستند، به صرفه نخواهد بود.

رقم مدنظر سازمان حج و زیارت ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان بود
نظافتی با بیان اینکه مسیر سفر دریایی عتبات از خرمشهر به بصره است، گفت: رقم مدنظر سازمان حج و زیارت ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان بود که مورد قبول واقع نشد و از طرفی در صورت در نظر گرفتن مبلغ ۱۸۰ هزار تومان برای سفر دریایی هزینه اعزام دریایی و هوایی به عتبات با یکدیگر بسیار نزدیک خواهد بود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی و هوایی گفت: اکنون هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی حدود ۹۰۰ هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

لازم به ذکر است: پیش از این قرار بود در دوره جدید پیش ثبت نام‌های عتبات که از دهم تیرماه آغاز می‌شود سفر دریایی عتبات نیز در بسته‌های سفر گنجانده شود.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت دور جدید ثبت نام‌های عتبات از دهم تیرماه آغاز خواهد شد و اعزام زائران از ششم مرداد ماه تا چهارم مهر ماه صورت می‌گیرد.

یادآوری می‌شود: ثبت نام مرحله جدید اعزام‌های عتبات بدون پیش ثبت نام اینترنتی است و روند ثبت نام‌ها تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما