تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۹۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

وقف در اشاعه فرهنگ عاشورا نقش مهمی داشته است

وقف در اشاعه فرهنگ عاشورا نقش مهمی داشته است
به گزارش خیمه، مدیر کل اقاف و امور خیریه قم در آیین راه اندازی دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان که با حضور، فرماندار، بخشدار خلجستان و جمعی از مسئولان استان و بخش برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف در تاریخ شیعه گفت:  وقف از آغاز تاکنون توانسته در بیان معارف اسلامی و معارف اهل بیت (ع)و گسترش این معارف در جامعه تاثیرات فراوانی داشته باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالله هاشمی افزود: سنت حسنه وقف در اشاعه فرهنگ تشیع مخصوصا فرهنگ عاشورا و کربلا نقش مهمی ایفا کرده است. 

وی در ادامه هدف از راه اندازی دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان را شناسایی موقوفات این بخش و روستاهای اطراف، نظارت بیشتر بر مسائل موقوفه و تبیین جایگاه وقف برشمرد.

مدیر کل اوقاف استان قم با اشاره به وجود امامزادگان بسیاری در این بخش خلجستان گفت: راه اندازی دفتر نمایندگی اوقاف در این بخش از ضروریات به حساب می آمد که به حمدالله این امر محقق شد. 

وی مسافت طولانی شهر دستجرد تا قم را مدنظر قرار داد و گفت: با راه اندازی این دفتر مراجعه اهالی بخش به اداره کل در شهر قم نیز کاهش یافته و به آسانی در دفتر نمایندگی بخش به مسائل و مشکلات آن ها رسیدگی می شود. 

هاشمی در پایان گفت: هم اکنون علاوه بر بخش خلجستان بخش های کهک و مرکزی نیز دارای دفتر نمایندگی می باشند که در تلاش هستیم در دیگر بخش ها نیز دفتر نمایندگی احداث کنیم. 

بخشدار خلجستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت راه اندازی دفتر نمایندگی گفت: بخشداری با تمام توان آمادگی دارد تا از دفاتر نمایندگی در این بخش حمایت کرده و در راستای رفاه و آسایش مردم گام بردارد. 

در پایان این مراسم حسین امینی خواه به عنوان رئیس دفترنمایندگی اوقاف و امور خیریه بخش خلجستان معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما