تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۹۰۲

پروژه ساخت ضریح مطهر حرمین عسکریین به زودی پایان می يابد

پروژه ساخت ضریح مطهر حرمین عسکریین به زودی پایان می يابد
به گزارش خیمه، سیدعلی میرانوری، معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق با اشاره به اینکه بحث خاکبرداری، تسطیح و فضاسازی اولیه حرمین عسکریین در سامرا توسط دولت عراق انجام شده است به خبرنگار شبستان گفت: بعد از انجام این مرحله صندوق های حرمین مطهر، درب های حرمین و ضریح مطهر با هماهنگی مسئولان کشور عراق از ایران به این کشور ارسال می شود.

معاون فرهنگی و امور بین الملل ستادبازسازی عتبات عالیات عراق تصریح کرد: پروژه ساخت صندوق های مرقد مطهر امام هادی (ع) امام حسن عسکری (ع) سیده حکیمه (س)، دختر امام جواد (ع) و حضرت نرجس (س) مادر امام زمان (عج) و درب های حرمین مطهر با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال توسط هنرمندان و خیرین استان فارس در حال اتمام است.

میرانوری پیرامون مراحل اجرایی پروژه ساخت ضریح حرمین عسکریین (ع) توضیح داد: این پروژه بزرگ نیز توسط خیرین و هنرمندان استان فارس در حال انجام است در حال حاضر اسکلت اصلی ضریح از جنس استیل با ماندگاری حدود 500 سال تهیه شده است.

وی ادامه داد: طراحی فعالیت های هنری این ضریح نیز توسط کارشناسان و هنرمندان به پایان رسیده است و مراحل مختلف انجام این طرح ها در آینده نزدیک آغاز می شود.

بنا بر گزارش شبستان، معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق با اشاره به تلاش مسئولان دولت عراق و جسارت آنها در بازسازی حرمین عسکریین، اقدام آنها را قابل تقدیر دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما