تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۰۲۹
مسئول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی قم:

اسلام مدیون عاشورا و مکتب سیدالشهداست

اسلام مدیون عاشورا و مکتب سیدالشهداست
به گزارش خیمه، مسوول تشكلهاي ديني اداره كل تبليغات اسلامي قم گفت: عشق به اهل بيت عصمت (ع) و وجود هيات هاي مذهبي، خيل عظيم جوانان را در برابر تهاجم فرهنگي دشمنان بيمه مي‌كند.

حجت‌الاسلام محمد هادي اعتمادي  درحاشيه برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي هيات هاي مذهبي قم، گفت: محبت و علاقه مردم به خاندان پيامبر اكرم (ص) بويژه سيدالشهدا (ع) باعث شده تا جوانان هر چه بيشتر به هيات هاي مذهبي روي آورند.

وي با تاكيد بر اينكه اسلام مديون عاشورا و مكتب حسين بن علي (ع) است اضافه كرد: بقاي دين نيز در برقراري مراسم عاشورا و عزاداري بر خاندان عصمت و طهارت (ع) مي‌باشد.

وي اضافه كرد: دشمن اين را فهميده و تلاش كرده تا با تحريف و تفرقه عزاداريهاي مسلمانان را مورد تهديد قرار دهد.

اعتمادي، برپايي اين قبيل نمايشگاهها را عاملي در جهت آماده سازي هيات هاي مذهبي در برابر هجوم بيگانگان به عزاداري سيد الشهدا (ع) دانست.

وي افزود: اين نمايشگاه براي نخستين بار در سال نوآوري در استان قم برگزار شده است.

وي اضافه كرد: ايجاد بستر لازم براي شكوفايي هيات ها، تبادل تجربيات، رفع دغدغه علما در خصوص تهديدهايي كه به عزاداريها وارده شده، از اهداف برپايي اين قبيل برنامه هاي فرهنگي است.

اعتمادي تاكيد كرد: نمايشگاه فوق سعي دارد تا نشان دهد هيات‌ها با رسالت سنگيني كه بر دوش دارند نبايد در عصر حاضر منحصر به ايام خاص محرم و صفر باشند بلكه فعاليت آنان در طول سال با هوشياري و هوشمندي ضروري مي باشد.

وي گفت: هيات هاي مذهبي رسالت دارند تا جوانان را از لحاظ معرفتي تقويت كرده و آنان را با موضوعات ديني آشنا و در برابر تهديدات دشمنان واكسينه كنند.

اعتمادي نقش مداحان را نيز در اين عرصه پررنگ دانست و افزود: ايجاد كانون مداحان و نغمه سرايان اهل بيت (ع) از ديگر اقداماتي است كه در راستاي آسيب شناسي و آچ‌سيب زدايي از مراسم هاي عزاداري شكل گرفته است.

نمايشگاه توانمنديهاي هيات هاي مذهبي قم از ‪۲۶‬شهريور ماه به مدت پنج روزو با حضور ‪۲۸‬غرفه از هيات هاي فعال و با سابقه قم در مجتمع فرهنگي امام خميني (ره)برپا مي‌باشد.

در حاشيه اين نمايشگاه موضوعات متنوع از جمله نقش هيات‌ها در جذب جوانان و هيات ايثار، شهادت همايش علمي دين گريزي جوان نيز برگزار مي شود.

بنابر گزارش ایرنا، هم اكنون يكهزار و ‪۵۸۰‬هيات مذهبي و ‪۶۰۰‬مداح در اداره كل تبليغات اسلامي قم پرونده دارند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما