تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۰۴۴۲

۶۰ شاعر آیینی برای ترویج فرهنگ رضوی در خلخال فعالیت می کنند

۶۰ شاعر آیینی برای ترویج فرهنگ رضوی در خلخال فعالیت می کنند
سیداحمد معصومی، رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان خلخال، دیروز بیستم مردادماه در آیین شعرخوانی رضوی در امامزاده عبدالله(ع) شهر کلور خلخال، اظهار کرد: ارادت قلبی مردم منطقه به خاندان عصمت وطهارت(ع) به ویژه امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) در این شهرستان قدمتی چند صد ساله دارد.

وی از فعالیت ۶۰ شاعر مذهبی و آیینی پیشکسوت و جوان این شهرستان در زمینه ترویج فرهنگ رضوی خبر داد و برگزاری این گونه برنامه ها را در معرفی این افراد به جامعه مفید دانست.

وی با بیان این که هدف از برگزاری ویژه برنامه های استقبال از هفته فرهنگ رضوی در خلخال نهادینه شدن فرهنگ رضوی در بین نسل جوان جامعه است گفت: برگزاری آیین های مختلف سفر به مشهد مقدس در بین مردم خلخال از جمله چاوشی خوانی در زمان حرکت به سمت مشهد مقدس و یا حضور در صحن مطهر امامزادگان و ادای احترام به خاندان عصمت و طهارت(ع) قبل از حرکت به سمت خراسان رضوی ریشه در فرهنگ اصیل مذهبی و رضوی این شهرستان داشته و این رسوم قدیمی همچنان در مناطق مختلف این شهرستان اجرا می شود.

وی برگزاری همایش اصحاب فرهنگ، برپایی نمایشگاه عکس امامزادگان و بقاع متبرکه خلخال، ایستگاه نقاشی کودکان ، اجرای ورزش پهلوانی و زورخانه ای و چاوشی خوانی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته فرهنگ رضوی در خلخال ذکر کرد.

معصومی به حضور خادم حرم مطهر استان قدس رضوی و مداحان بین المللی در ویژه برنامه گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی در خلخال اشاره کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل مسافرت و حضور گردشگران در خلخال برگزاری این برنامه ها با حضور میهمانان و مسافران ما را در معرفی بافت فرهنگی ، مذهبی خلخال به گردشگران و احیای سنت های دیرین رضوی در بین مردم این شهرستان کمک خواهد کرد.

در این مراسم که با حضور شعرای مذهبی و آیینی خلخال ودر قالب برنامه های سومین دوره هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل در صحن مطهر امامزاده عبدالله شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال برگزار شد، ۱۲ نفر از شعرا اشعار خود را در زمینه ارادت به امام رضا(ع) و توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه قرائت کردند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما