تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۰۴۷۲

نشست هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان اصفهان برگزار شد

نشست هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان اصفهان برگزار شد
چهارمین جلسه شورای هیئت‌های مذهبی استان اصفهان و بیست و چهارمین جلسه کانون مداحان استان اصفهان در شهرستان چادگان برگزار شد.

در این نشست که به‌صورت مشترک و با حضور مسئولان محلی و استانی در سالن اجتماعات دهکده زاینده‌رود چادگان برگزار شد، امام‌جمعه، شهردار و فرماندار چادگان ضمن بیان فلسفه عزاداری‌ها به بررسی برخی از آسیب‌های عزاداری پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، امام‌جمعه چادگان، این شهرستان را یکی از شهرهای مذهبی دانست که هیئت‌های مذهبی آن بدون آسیب در اعیاد و وفیات فعالیت دارند.

شهردار چادگان نیز در این مراسم، شهرستان چادگان را از شهرهای مهم گردشگری استان اصفهان خواند و میزبانی منتخبان هیئت‌های مذهبی و مداحان استان را افتخاری دانست که نصیب این شهر شده است.

همچنین، حبیب‌الله معتمدی، فرماندار چادگان در این نشست با اشاره به اینکه فلسفه هیئت‌های مذهبی احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است، بیان کرد: امام حسین(ع) نیز برای احیای دین و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده و هیئت‌های مذهبی نیز باید این دو امر را الگوی فعالیت‌های خود قرار دهند.

معتمدی، هیئت‌های مذهبی را بزرگترین پایگاه فرهنگ دانست و گفت: رشد دینی جامعه یکی از راه‌های مهم مقابله با تهاجم فرهنگی است و مسئولان و نهادهای فرهنگی باید برای رشد دینی جامعه در راستای تغذیه فکری اعضای هیئت‌های مذهبی به‌ویژه در محرم و صفر تلاش کنند.

همچنین، حجت‌الاسلام حسن بابایی، مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این نشست مفاد آئین‌نامه جدید انتخابات داخلی شورای هیئت‌های مذهبی و انتخابات سراسری کانون مداحان را تشریح کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما