تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۰۵۶۶

61 هزار ايراني راهي حج تمتع مي‌شوند/زائران ايراني الگوي ديگر زائران باشند

61 هزار ايراني راهي حج تمتع مي‌شوند/زائران ايراني الگوي ديگر زائران باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر دوشبه شب (۳ شهريور) در دوره آموزشي مناسك حج ويژه حجاج كه در ورزشگاه حيدريان قم برگزار شد گفت: برگزاري اين دوره‌ها آگاهي بخشي به زائران است كه از اهميت بسياري برخوردار بوده و زائران مي‌توانند با آداب اين سفر معنوي آشنا شوند.

وي بيان داشت: اين سفر يك سفر استثنايي است و آرزوي بسياري از افراد نيز همين است كه به اين سفر مشرف شده و از آثار آن بهره ببرند و حال كه اين سفر نصيب شما شده است، بايد از آن نهايت استفاده را ببريد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بيان داشت: امسال ۶۱ هزار نفر از ايران به حج اعزام مي‌شوند كه ساليان بسياري در فرصت بوده تا نوبت آنها بشود و به اين سفر بروند و بايد قدر خود و سفر خودشان را بدانند.

حجت‌الاسلام قاضي‌عسگر تصريح كرد: زائران بايد به گونه‌اي در اين سفر برنامه‌ريزي كنند كه بتوانند بيشترين بهره برداري معنوي را برده و همواره در اين سفر به فكر اعمال خود باشند.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي سازمان حج و زيارت براي خدمات رساني به زائران گفت: اين سازمان همه تمام توان خود را به کار گرفته تا با برنامه‌ریزی مناسب بتواند بهترین خدمات و محیطی آرام را برای زائرین فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي صورت گرفته تا زائرین خانه خدا از لحاظ مسائل فرهنگی، اسکان، تغذیه و سایر نیازهای خود دغدغه‌ای نداشته باشند و با آرامش خاطر به انجام مناسک حج بپردازند.

حجت‌الاسلام قاضي‌عسگر گفت: انتظاري كه از زائران ايراني مي‌رود اين است كه به عنوان يك فرد شيعه آبروي شيعيان را در سفر حفظ كرده و الگويي براي ديگران باشند.

وي بيان داشت: امروز جاهلان به فكر مخدوش سازي چهره اسلام هستند كه نبايد اجازه دهيم اينگونه فكر‌هاي متحجرانه موجب شود تا اسلام خدشه ديده و چهره آن مخدوش شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بايد در اين سفر چهره واقعی اسلام در همایش عظیم حج به جهانیان نشان داده شود و زائران ايراني مي‌توانند بهترين الگو باشند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما