تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۰۵۷۹

پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی(ره) قطعی شد

پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی(ره) قطعی شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به خبرهای که درباره عدم انجام پروازهای حج تمتع ۹۳ از فرودگاه امام خمینی (ره) حکایت می‌کند، از قطعی بودن این پروازها خبر داد.

وی با بیان اینکه زائران شش استان قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و تهران از فرودگاه امام خمینی(ره) به عربستان اعزام می‌شوند، افزود: امروز در یک بازدید میدانی همه مدیران کاروان‌های شش استان نامبرده در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یافته و از روند اعزام زائران مطلع می‌شوند.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی حج تمتع از ۱۹ ایستگاه پروازی کشور انجام می‌گیرد که نخستین گروه ۱۴ شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

لازم به ذکر است، اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، ۱۰ شهریور ماه رأس ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد انجام می‌گیرد و نخستین گروه از زائران نیز ۱۴ شهریور ماه ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

۵۰ درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود و ۵۰ درصد زائران مدینه قبل و ۵۰ درصد نیز مدینه بعد هستند.

اعزام زائران مدینه قبل از ۱۴ شهریورماه شروع می‌شود و تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از ۲۵ شهریورماه شروع می‌شود که تا ۶ مهرماه ادامه خواهد‌داشت.

در مجموع ۱۹۰عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت ۶۴ هزار زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی و جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد؛ تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما