تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۰۶۳۶

مداحان انعکاس‌دهنده حقایق زندگی ائمه اطهار(ع) باشند

مداحان انعکاس‌دهنده حقایق زندگی ائمه اطهار(ع) باشند
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش، استاندار قم در دیدار اعضای کانون مداحان استان قم با اشاره به فضیلت‌های مدیحه‌سرائی ائمه و اهل بیت(ع) در اسلام، اظهار کرد: ایران اسلامی از دیرباز مهد تعظیم شعائر دینی و پاسداشت اهل بیت(ع) بوده است.

وی با اشاره به جایگاه استان قم به‌عنوان ام‌القرای جهان تشیع و پرورش مداحانی متعهد در این خطه، تصریح کرد:‌ مداحان قمی همیشه و به‌ویژه در سال‌های پس از انقلاب در کشور پیشتاز بوده‌اند.

استاندار قم با تأکید بر ضرورت تلاش مداحان برای انعکاس حقایق زندگی ائمه اطهار(ع)، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید زیادی بر بیان حقایق و واقعیات زندگی پیشوایان دینی دارند.

صالحی‌منش نقش آموزش را در امر مداحی بسیار مهم برشمرد و افزود: کانون مداحان می‌تواند با برگزاری کلاس‌ها، اردوها و همایش‌های آموزشی گام‌های مؤثری را در این راستا بردارد.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: در راستای ارتقاء جایگاه کانون مداحان کشوری، اختصاص اعتبارات خاص می‌تواند مؤثر باشد و در این زمینه همه تلاشمان را خواهیم کرد.

استاندار قم همچنین، با تأکید بر ضرورت ارج نهادن به زحمات تلاش‌گران عرصه مداحی و تجلیل شایسته از پیشکسوتان این عرصه، ایجاد قطعه مداحان در یکی از آرامگاه‌های استان را در این زمینه ضروری دانست و گفت: باید پیگیری‌های لازم برای این موضوع انجام شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما