تاریخ انتشار
جمعه ۷ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۰۶۴
سير تاريخي عزاداري حسيني در:

كتاب «سنت عزاداري و منقبت‌خواني در تاريخ شيعه اماميه»

كتاب «سنت عزاداري و منقبت‌خواني در تاريخ شيعه اماميه»
به گزارش خیمه، در كتاب «سنت عزاداري و منقبت‌خواني در تاريخ شيعه اماميه» ابعاد گوناگون سير تاريخي عزاداري حسيني در ساير نقاط جهان تحليل و بررسي شده ‌است.

اين اثر در دو بخش كلي با عناويني چون «شيعه اماميه و عزاداري امام حسين(ع) از آغاز تا عصر صفوي» و «سنت عزاداري حسيني و منقبت‌خواني در ميان مسلمانان» تنظيم شده‌است.

در بخشي از اين اثر آمده‌است: در دوران صادقين(امام باقر و امام صادق عليه‌السلام) به دليل نزاع‌هاي سياسي دودمان اموي و عباسي كه گاهي اندك فرصتي جهت اظهار عقايد و اجراي مراسم مذهبي شيعيان به وجود مي‌آمد، اين امامان بزرگوار به اجراي شعاير مذهبي به ويژه عزاداري سيدالشهداء(ع) اقدام مي‌نمودند ...

از موضوعات اين كتاب مي‌توان به حقايق تاريخي، دشمنان و عزاداري حسيني، ظهور افراد روضه‌خوان، رعايت ضوابط ديني، نگرش معصومان(ع) درباره اهداف و كيفيت عزاداري، مورخان اهل‌سنت و گزارش عاشورا، منقبت‌خواني و مداحي اشاره كرد.

كتاب‌هاي شرح نهج‌البلاغه، الفتوح، تذكرة‌الخواص، تاريخ ابن‌خلدون، مناقب آل ابي‌طالب، زندگي شگفت‌آور تيمور، تاريخ يعقوبي، اسلام در ايران، عالم آراي عباسي، اعيان‌الشيعه و عين‌الوقايع از منابع استناد شده در اين اثرند. 

كتاب «سنت عزاداري و منقبت‌خواني در تاريخ شيعه اماميه» را مؤسسه شيعه‌شناسي در 216 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و بهاي 22000 ريال روانه بازار نشر كرده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما