تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۰۷۰۷

رمز تداوم اقدامات ستاد بازسازی عتبات؛ هر زائر یک سفیر

رمز تداوم اقدامات ستاد بازسازی عتبات؛ هر زائر یک سفیر
حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای برای معرفی اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات به زائران ایرانی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: رابطه سازمان حج و زیارت با ستاد بازسازی عتبات عالیات رابطه ضعیفی بود که با مدیریت جدید این سازمان، رابطه ما تنگاتنگ شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: این تفاهم نامه در خصوص مباحث اجرایی زائران است و ما هنوز وارد مقولات فرهنگی نشده ایم.

پلارک با تأکید بر اینکه این ستاد مورد حمایت بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت است، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات پتانسیل های خوبی در خصوص اسکان، استراحت و رفاه زائر دارد که برای بهبود امکانات رفاهی زائران ایرانی در عراق می توان از انها استفاده کرد.

انجام مباحث فرهنگی فعلاً در حوزه کار ما نیست
وی ادامه داد: ساخت هتل ها، ترددها، ایجاد فضای زیارتی مناسب تر و ... از جمله اقداماتی است که با همکاری سازمان حج و زیارت در اختیار زائران قرار خواهیم داد اما انجام مباحث فرهنگی فعلاً در حوزه کار ما نیست.

پلارک در پاسخ به این سؤال که آیا حج و زیارت تعهدی در خصوص معرفی اقدامات ستاد به زائران ایرانی انجام داده است؟ گفت: بله؛ در مسیر تردد زائران، هتل ها و جلساتی که سازمان حج و زیارت برای زائران برگزار می کند، مقرر شده است که خدمات و اقدامات ستاد به مردم معرفی و زائران ایرانی برای بازدید از بازسازی های صورت گرفته در اعتاب مقدسه هدایت شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: هر زائر ایرانی عتبات عالیات می تواند سفیری برای معرفی کار ستاد بازسازی در ایران باشد تا مردم با اعتماد بیشتر کمک های خود را در اختیار ستاد قرار دهند تا بتوانیم اقدامات خود را تداوم ببخشیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما