تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۰۷۸۰

نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید

نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت نخستین شماره «زائر» نشریه خبری و تحلیلی بعثه مقام معظم رهبری را در شهریور ماه ۱۳۹۳ منتشر کرد.

براساس این گزارش، این نشریه در طول ایام حج به صورت روزانه و با هدف اطلاع‌رسانی به زائران ایرانی در خصوص مسائل و اخبار حج منتشر می‌شود تا زائران بتوانند با آگاهی کامل مراسم مذهبی و عبادی خود را انجام دهند.

در صفحه نخست این شماره با تیتر یک به نقل از سرپرست حجاج ایرانی آمده است «همکاری مناسبی بین ایران و عربستان جهت برگزاری حج در جریان است».

آخرین اخبار از عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر انقلاب، زائران ایرانی در ۱۷ اقامتگاه در مدینه اسکان یافتند، دعای کمیل یا زمزمه عاشقان و امضای ۱۰ سند همکاری در دیدار رؤسای جمهوری ایران و تاجیکستان از جمله عناوین صفحه نخستین این نشریه است.

همچنین در صفحه داخلی این نشریه اخباری همچون اعلام عمومی جراحی رهبر انقلاب جلوی تبلیغات کذب شبکه‌های بیگانه را گرفت، تأکید ظریف بر ارتقای سطح همکاری مشترک ایران و عراق، آمار زائران ایرانی در مدینه منوره و زائران همه مسائل خود را بپرسند، سبک زیارت و شوق دعا به چشم می‌خورد.

فضایل اعمال در مسجدالنبی از دیگر عناوین این نشریه است که در این زمینه می‌خوانیم: «زائر حرم نبوی بهتر است که اول دو رکعت نماز تحیت مسجد را به جای آورد، سپس رو به حجره شریفه آن حضرت کرده و ایشان را زیارت کند. از دیگر مستحبات اعمال مسجدالنبی نماز و دعا نزد ستون توبه و نماز نزد مقام جبرئیل است. یکی دیگر از اعمال توصیه شده در حرم حضرت رسول (ص) زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. بعید نیست که وجود مطهر حضرت فاطمه (س) در محدوده حرم واقع شده باشد؛ چه آنکه روایاتی هم وجود دارند که بر مدفون بودن ام ابیها در منزل خودشان دلالت می‌کنند.

در بخش با مقررات و شئون حج آشنا شوید نشریه زائر نیز آماده است: «سفر حج با همهٔ جاذبه‌هایی که دارد از پاره‌ای مشکلات نیز خالی نیست. ازدحام جمعیت، عدم آشنایی به زبان، نامأنوس بودن محیط و. . . اهمیت اعمال حج، برای افراد ناآگاه و تازه وارد بویژه سالخوردگان و افراد بی‌سواد، احتمال پیش آمدهایی چون: گم شدن پول یا اثاثیه و یا مدارک، جدا افتادن از گروه و سرگردانی و بیماری و اختلال در انجام به موقع اعمال را دارد. با توجه به نکات فوق لازم دیدیم در اینجا به پاره‌ای از تذکرات ضروری بپردازیم که زائران گرامی بخوانند و یا دیگران برای آنان توضیح دهند و بکار بندند.»

تاکنون پیش هفت شماره از این نشریه در ایران اسلامی هر دو هفته یکبار منتشر می‌شد و در اختیار زائران، مدیران، روحانیان و عوامل اجرایی حج قرار می‌گرفت.

علاقه‌مندان برای مشاهد نسخه الکترونیکی این نشریه می‌توانند اینجا کلیک کنند!
برای مشاهده آرشیو نشریه زائر اینجا را کلیک نمایید!
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما