تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۰۸۳۶

گردهمایی منطقه‌ای هیئت‌های مذهبی در کاشان برگزار شد

گردهمایی منطقه‌ای هیئت‌های مذهبی در کاشان برگزار شد
حجت‌الاسلام سید‌عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در این مراسم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: شهادت امام حسین(ع) حرارتی در دل‌های مؤمنان پدید آورده است که این عشق و حرارت تا ابد هرگز سرد نخواهد شد. این حب و علاقه به امام حسین(ع) افول‌ناپذیر بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت، تا جایی که اکنون تکفیری‌ها و غرب را مجبور به اقرار ناتوانی خود در براندازی پرچم اسلام و سرنگونی آن کرده است.

وی در ادامه مسئولیت در هیئت‌های مذهبی را افتخار بزرگ و در عین حال وظیفه‌ای خطیر دانست و اظهار کرد: خداوند افتخار و مدال نوکری در دستگاه امام حسین(ع) را به خدمتگزاران هیئت‌های مذهبی عطا کرده است که باید این فرصت را غنیمت شمرده و آن را قدر بدانند.

حجت‌الاسلام حسینی، هیئت‌های مذهبی را یک تشکل دینی با ماهیت مردمی خواند و تصریح کرد: شالوده و سنگ بنای هیئت‌های مذهبی عشق و محبت به اهل بیت(ع) است و تشکلی خودجوش و مردمی است، لذا باید مردمی اداره شود و مردمی بماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به وجود انحراف و بدعت در برخی برنامه‌های مذهبی به‌ویژه عزاداری‌ها، عنوان کرد: هدف استعمار به انحراف کشیدن عزاداری امام حسین(ع) و ایجاد فاصله با اهداف واقعی قیام امام حسین(ع) است که در این راستا مسئولان هیئت‌های مذهبی وظیفه‌ای سنگین برعهده دارند و باید عزاداری‌ها را در شأن امام حسین(ع) برگزار کنند.

وی افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید اهداف امام حسین(ع) را در عزاداری پیاده کنند و با هر آنچه خلاف دین و اهداف قیام امام حسین(ع) است مقابله کنند.

این عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان، حضور روحانی را در برنامه‌های عزاداری مهم توصیف کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی باید روحانی‌محور باشد و از وجود روحانی توانا و آشنا به مسائل روز بهره گیرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌های دشمنان برای اسلام‌ستیزی اشاره کرد و گفت: غمه‌زنی، استفاده از زنجیرهای تیغ‌دار و در یک جمله آسیب به بدن از جمله مواردی است که استعمار در سال‌های اخیر برای اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی از آن بهره برده است.

وی تشکیل گروه داعش را از نمونه‌های دیگر تلاش دشمن برای اسلام‌هراسی عنوان کرد و افزود: داعش گروه دست‌پرورده انگلیس و رژیم غاصب صهیونیست برای ایجاد رعب و وحشت و نشان دادن چهره‌ای زشت از اسلام در جهان است و استعمار در این موقعیت حساس منطقه برای حضور مجدد در منطقه ائتلاف ضد داعش را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه از هیئت‌های مذهبی خواست به منشور هیئت‌های مذهبی پایبند باشند تا امسال شاهد کمترین آسیب در عزاداری‌ها باشیم.

احمدرضا طحانی، بخشدار قمصر نیز در این مراسم عزاداران سید‌الشهدا(ع) را وارثان حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) دانست و بیان کرد: وارثان عزاداری ائمه(ع) باید همانند آنان عزاداری کنند و تلاش کنند اهداف قیام امام حسین(ع) را در هیئت پیاده کنند.

وی افزود: جایگاه منبر و خطابه در هیئت‌های مذهبی جایگاه والایی است که مسئولان هیئت‌ها باید به آن توجه داشته باشند و از روحانی متخصص و توانا بهره گیرند تا رقابت بین هیئت‌های مذهبی در درون مایه و محتوا باشد نه چیز دیگری.

یادآور می‌شود، نخستین گردهمایی منطقه‌ای هیئت‌های مذهبی با حضور بیش از ۳۰ مسئول هیئت‌های مذهبی روستاهای بخش قمصر کاشان، مسئولان نهادها و ادارات، بخشدار قمصر، اعضای شورای شهر و شهرداری قمصر در سالن اجتماعات بخشداری این شهر برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما