تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۰۸۴۸

مداحان البرز شناسانامه دار می شوند/ بیان روضه های دارای سندیت وظیفه مداحان است

مداحان البرز شناسانامه دار می شوند/ بیان روضه های دارای سندیت وظیفه مداحان است
همایش بزرگ مداحان و شاعران آیینی استان البرز شامگاه چهارشنبه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز و بنیاد دعبل خزایی در تالار شهیدان نژاد فلاح و با حضور مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز، مسئولان فرهنگی و شمار زیادی از مداحان و شاعران آیینی برگزار شد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی در حاشیه این همایش در گفتگو با مهر عنوان کرد: بیش از ۱ هزار مداح و شاعر در حوزه شعر آیینی در این همایش شرکت کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت: مهمترین هدفی که در این همایش مد نظر مسئولان برگزار کننده است توجه به مطالبات مقام عظمای ولایت در حوزه مداحی است.

بدعت و خرافات زدایی یکی از اهداف برگزار همایش مداحان و شاعران آیینی است

این مسئول یادآور شد: نحوه آموزش و بهره گیری اشعار متناسب با شان اهل بیت در این همایش برای مداحان و شاعران بازگو می شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: در این همایش به مباحثی از جمله استفاده بهینه از محافل سوگواری و همچنین جشن های ولادت اهل بیت و اعیاد بزرگ اسلامی و همچنین همکاری بیشتر مداحان با روحانیان در امر توسعه فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه به صورت متمرکز و منسجم پرداخته می شود.

مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بدعت زدایی و خرافات زدایی در این حوزه است، چرا که مداحان باید به برگزاری مراسم های مذهبی به صورت سنتی اهتمام داشته باشند.

وی افزود: پرهیز از ابزار موسیقی آلات و علامات سنگین در عزاداری ها باید سرلوحه کار مداحان قرار گیرد چرا که چنین ابزاری در دین جایگاهی ندارد.

این مسئول بیان کرد: این همایش هر سال به صورت استانی برگزار خواهد شد و همچنین در منطقه هر سال ۴ نوبت این همایش برگزار می شود.

آگاه سازی عمومی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در دستور کار شعرا و مداحان قرار گیرد

مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز در پایان گفتگو با اعلام این خبر که همه مداحان شناسانامه دار می شوند، گفت: برای همه مداحان کلاس های آموزشی در سطوح مقدماتی، متوسطه و تکمیلی برگزار می شود و در پایان هر دوره مدرک پایان دوره صادر خواهد شد و بر اساس عناوین مختلف برای مداحان و ذاکران اهل بیت و همچنین شاعران آیینی کارت صادر خواهد شد.

در ادامه همایش مسئول بسیج مداحان و هیات های مذهبی استان البرز با بیان این مطلب اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی هر چه بیشتر مداحان با مقوله مدح و پرهیز از بیان مطالب تفرقه انگیز با توجه به موقعیت کنونی و مشکلات جهان اسلام و بیان روضه های دارای سندیت است.

شعذب محمدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به گرایش روز افزون خانواده ها به ماهواره، باید آسیب شناسی این معقوله در جامعه توسط شعرا و مداحان برای مقابله با تهاجم فرهنگی سرلوحه کار قرار بگیرد.

این مسئول یادآور شد: هر ساله این مراسم در آستانه ماه محرم برگزار می شد ولی امسال برای بهتر استفاده کردن از توانایی های شعرا و مداحان در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی به ویژه ماهواره این آئین زودتر از سالهای قبل برنامه ریزی و برگزار شده است.

مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان البرز در پایان اعلام کرد: آگاه سازی عمومی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و ماهواره باید در دستور کار شعرا و مداحان قرار گیرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما