تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۰۹۲

نخست وزیر عراق"هلي‌برن" نيروهاي آمريكايي در كربلا را محکوم کرد

نخست وزیر عراق"هلي‌برن" نيروهاي آمريكايي در كربلا را محکوم کرد
به گزارش خیمه، نوري مالكي نخست وزير عراق ضمن محكوم كردن هلي‌برن نيروهاي آمريكايي در كربلا، آن را نقض قانون و تجاوز به حاكميت عراق دانست. 

مالكي در بيانيه مطبوعاتي كه ديروز منتشر شد، افزود: نيروهاي هوايي آمريكا بدون اطلاع مقامات اين استان و با توجه به اينكه پرونده امنيتي استان به نيروهاي امنيتي عراق واگذار شده است، اقدام به هلي‌برن در يكي از مناطق اطراف شهر كربلا كردند. 

نخست وزير عراق با اعلام اينكه در اين عمليات يك شهروند عراقي كشته و يك تن ديگر زخمي شده است، از نيروهاي اشغالگر آمريكايي خواست تا درباره اين حادثه توضيح دهد. 

عقيل الخزعلي استاندار كربلا نيز روز جمعه عمليات هلي برن نظاميان آمريكايي در شهر كربلا را به شدت محكوم كرده بود. 

از سوي ديگر نوري المالكي نخست وزير عراق كه فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراقي را بر عهده دارد، از نيروهاي اشغالگر آمريكايي خواست تا عاملان ارتكاب جنايت قتل سه تن از كارمندان فرودگاه بين المللي بغداد را هر چه سريعتر دستگير و تحويل مقامات قضايي اين كشور دهند. 

وي از نيروهاي اشغالگر خواست تا موضع خود را در اين زمينه اعلام كنند. 

دفتر نوري المالكي نخست وزير عراق با انتشار بيانيه كه نسخه‌اي از آن به پايگاه عراقي"نيوزماتيك" مخابره شده، تاكيد كرد، نيروهاي آمريكايي دو روز پيش با خونسردي كامل سه تن از كارمندان فرودگاه بين المللي بغداد را به قتل رساندند. 

"علي الصفار" مدير بخش يگان كنترل فرودگاه بين المللي بغداد روز جمعه اعلام كرد ، يك دستگاه خودروي زرهي وابسته به شركت‌هاي امنيتي چهارشنبه گذشته در داخل منطقه امن و ممنوعه به سمت يك خودروي غيرنظامي تيراندازي كرد كه به كشته شدن سه تن از كارمندان بانك دولتي "الرافدين" در داخل فرودگاه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما