تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
۰
کد مطلب : ۲۰۹۲۵

رضایت ۹۷ درصدی زائران از خدمات ارائه شده در عربستان/ پنج‌شنبه حجاج عازم عرفات می‌شوند

رضایت ۹۷ درصدی زائران از خدمات ارائه شده در عربستان/ پنج‌شنبه حجاج عازم عرفات می‌شوند
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت که همینک در مکه مکرمه حضور دارد به تشریح شرایط کنونی زائران ایرانی در عربستان پرداخت و عنوان کرد: آخرین پرواز ما از ایران امشب وارد جده می‌شوند و همه زائران ایرانی یعنی ۶۴ هزار نفر برای انجام اعمال حج در مکه مکرمه حاضر خواهند‌ بود.

پنج‌شنبه اعمال حجاج آغاز و زائران عازم عرفات می‌شوند
وی با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه اعمال حجاج آغاز و زائران عازم عرفات می‌شوند، گفت: روز جمعه وقوف در عرفات را خواهیم‌ داشت و دعای عرفه در صحرای عرفات خوانده می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشاء زائران به مشعرالحرام منتقل و شب را در مشعر خواهند‌گذراند.
اوحدی ادامه داد: ۵۳ درصد زائران ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که این گروه از زائران در مشعر نخواهند ماند بلکه زودتر برای رمی جمرات رفته و سپس در منا مستقر خواهند‌ شد.
وی تفاوت جدی در حج تمتع سال جاری با سال‌های گذشته را ارائه خدمات پزشکی ویژه به بانوان زائر اعلام و اظهار کرد: امسال اولین سالی است که ۶۰ پزشک خانم زائران را همراهی می‌کنند که این پزشکان به همراه زائران خانم به رمی جمرات می‌روند و خدمات پزشکی را در منا از همان لحظه حضور زائران ارائه می‌دهند. یعنی پزشکان خانم ما امسال در منا یا قبل از حضور زائران مستفر هستند و یا همراه بانوان حاضر خواهند‌شد.

تشکیل کمیته ایام تشریق/ برگزاری جلسه با مسئولان عربستانی
رئیس سازمان حج و زیارت از تشکیل کمیته ایام تشریق خبر داد و اعلام کرد: این گروه هر روز جلساتی را هم با اعضای خود و هم با مسئولان عربستانی برگزار می‌کنند تا هماهنگی‌های لازم صورت‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمام چادرها هم در عرفات و هم در منا به مسئولان ایرانی تحویل داده شده است، افزود: برای دومین سال در عرفات چادرهای زائران ایرانی به برق، فرش‌های جدید، کولر و یخچال تجهیز شده‌اند و روز گذشته نیز بازدیدی از امکانات منا داشتم؛ سال گذشته مشکلی برای همه کشورهای اسلامی در منا پیش آمد و کولرهای برخی از چادرهای منا خراب بود به همین دلیل امسال زودتر برنامه‌ریزی‌ها را شروع کرده و همه کولرها آزمایش می‌شوند، کمیته‌ای مخصوص تعمیرات کولرهای منا نیز تشکل شده‌است تا مشکلات سال گذشته بروز نکند.
اوحدی از انجام نظرسنجی از زائران ایرانی حاضر در عربستان نیز خبر داد و گفت: تاکنون رضایت ۹۷ درصدی زائران را داشته ایم و امیدواریم رضات‌مندی زائران تا پایان سفر حج ادامه داشته‌ باشد.

فوت چهارمین زائر ایرانی
وی از فوت چهارمین زائر ایرانی نیز خبر داد و گفت: سال گذشته در چنین تاریخی ۱۱ نفر فوت شده بودند که بهبود شرایط و امکانات پزشکی و تدارکات و نیز خارج کردن هتل‌های نامناسب از چرخه ارائه خدمات را می‌توان دلیل کاهش تعداد فوتی‌ها دانست.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما