تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۰۹۷
همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)؛

سومين جشنواره مديحه‌سرايي و چاوشي‌خواني در اردبيل برگزار مي‌شود

به گزارش خیمه، اصغر تقي‌زاده شكيبا  در نشست مشترك با كميته‌هاي جشنواره مديحه‌سرايي و چاوشي‌خواني اردبيل افزود: در دو سال گذشته با برپايي اين جشنواره، اهالي استان اردبيل، عشق و ارادت خود را به حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) نشان دادند و بسياري از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم سنتي نيز احيا شده است. 

وي هدف از برگزاري اين جشنواره را ترويج شعائر اسلامي، تجليل و تكريم از مداحان و فداييان اباعبدالله‌الحسين و زنده نگه داشتن برخي سنت‌هاي قديمي در سطح استان در زمينه مداحي و چاوشي‌خواني برشمرد. 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اشاره به استقبال خوب مردم در برگزاري دو دوره گذشته اين جشنواره از جمله بخش‌‌هاي فراخوان جشنواره را حضرت امام از تولد تا شهادت، مديحه‌سرايي و چاوشي‌خواني، ديدگاه اسلام و ائمه، مداحان و نقش آنها در ترويج فرهنگ اهل بيت، بايد و نبايد‌هاي مداحي و مداحي‌خواني در اردبيل مهد مداحان نام آشنا عنوان كرد و گفت: اين فراخوان به تمام استان‌ها ارسال شده است. 

وي افزود: آثار تحقيقي و پژوهشي در زمينه‌هاي ذكر شده بايد در 15 صفحه (A4) به‌صورت تايپ شده ارسال شود و نبايد آثار ارسالي تكراري و مربوط به سال‌هاي گذشته باشد. 

بنابرگزارش فارس، شكيبا تصريح كرد: اين جشنواره امسال در قالب جشنواره فرهنگي امام رضا‌(ع) و هجدهم آبان ماه امسال در اردبيل برگزار خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما