تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۱۰۰۰

۶۴ هزار زائر ایرانی حاجی شدند/ بازگشت حجاج از پنج‌شنبه

۶۴ هزار زائر ایرانی حاجی شدند/ بازگشت حجاج از پنج‌شنبه
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت که همینک به همراه ۶۴ هزار زائر ایرانی در مناسک حج به سر می برد اعلام کرد: قربانی ۱۰۰ درصد زائران ایرانی انجام شده و به این ترتیب تمامی زائران ایرانی حاجی شدند.

وی ادامه داد: امشب زائران نیت وقوف در منا را دارند و فردا رمی جمرات خواهیم کرد و روز دوشنبه زائران از ساعت ۱۴ به وقت محلی عازم مکه می‌شوند.

اوحدی ادامه داد: پس از بازگشت همه حجاج به مکه مکرمه زائران دو روز در مکه خواهند ماند و سپس زائران مدینه بعد عازم شهر مدینه منوره می‌شوند و زائران مدینه قبل نیز راهی ایران خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج نفر از زائران ایرانی فوت کرده‌اند، گفت: از نظر وضعیت سلامت حجاج در شرایط بسیار خوبی به سر می برند و نسبت به سال‌های گذشته از شرایط بهداشتی و سلامتی مطلوب‌تری برخوردار هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: از ۶۴ هزار نفر ایرانی که عازم حج تمتع شده بودند، به غیر از کادر درمانی و کارگزاران حج که به دلیل انجام مسئولیت هایشان نتوانستند اعمال حج تمتع را به جای بیاورند، فقط دو زائر بستری در بیمارستان بر اساس نظر پزشکان توان انجام اعمال حج و حتی وقوف اضطراری را نیز نداشتند که مقرر شد سال آینده و پس از بهبودی به حج مشرف شوند.

وی ادامه داد: زائران خانم شب گذشته قبل از آقایان وارد منا شده و رمی جمرات را انجام داده اند که قبل از ورود بانوان به منا ۶۰ پزشک خانم در منا مستقر و آماده ارائه خدمات پزشکی بودند که همین اقدامات موجب بهبود کیفیت و کمیت خدمات پزشکی به زائران شد.

اوحدی با ابراز رضایت از اجرای نقل ترددی که زائران را به مشعر و منا منتقل می کند، گفت: در مجموع برداشت ما این است که ۹۰ تا ۹۲ درصد زائران از خدمات ارائه شده راضی هستند.

وی به حضور حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس و بازدید وی از بیمارستان‌ها و هتل‌های زائران ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: حضور ایشان با استقبال زائران و جانبازان مواجه شد و حجاج ایرانی از شرایط حج ابراز رضایت می کردند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما