تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶
۰
کد مطلب : ۲۱۰۵۸

آموزش مدیران و مداحان هیئت ها در اولویت است

آموزش مدیران و مداحان هیئت ها در اولویت است
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود فقیهی در گردهمایی مسوولین شورای هیئت های مذهبی استان اصفهان که در شاهین شهر برگزار شد، با بیان اینکه هیئت های مذهبی یک امانت است، افزود: قرآن به ما دستور می دهد که امانات را به دست صاحبانش بدهیم.

وی ادامه داد: از همین رو در اولویت اول برنامه ریزی های ما آموزش و ارتقای دانش فرهنگی و علمی مدیران و مداحان هیئت های مذهبی قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هیئت های مذهبی بستری برای نشر اسلام ناب محمدی است و لذا باید برای نیل به این حقیقت برنامه ریزی ویژه ای داشت.

وی با بیان اینکه بهداشت هیئت های مذهبی از دیگر اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: ظروف غذا، استفاده چند نفر از شیپور، نحوه ارائه چای و شربت و دهها مورد دیگر از جمله مسائلی است که باید استاندارد لازم را در زمینه بهداشتی داشته باشد.

وی ایمنی را از دیگر موارد لازم در هر هیئت دانست و افزود: به منظور رسیدن به نقاط استاندارد در زمینه ای بهداشتی و ایمنی جلسات متعدد با کارشناسان بهداشت، برق، گاز و آتش نشانی برگزار شده است.

حجت الاسلام فقیهی با تاکید بر اینکه اطعام در هیئت های مذهبی باید به گونه ای باشد که حرمت افراد حفظ شود، ادامه داد: باید جلوی اسراف را نیز گرفت.

وی برنامه ریزی برای کودکان را از دیگر اولویت های هیئت های مذهبی بر شمرد و گفت: متاسفانه حقوق کودکان در هیئت های مذهبی نادیده گرفته می شود و در بسیاری از هیئت ها کودکان جایگاه خاص ندارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: هر هیئت باید اتاق ویژه ای برای کودک و نوجوان داشته باشد و برنامه های ویژه در هیئت ها برای آنها وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: هیئت های مذهبی همانگونه که برای تعداد زنجیر زن و امثال آن برنامه ریزی می کنند باید برای کودکان نیز برنامه ریزی کنند و به همین منظور سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت مربی کودک برنامه ریزی های بسیاری کرده است.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه آموزش، زیر بنای حل مسائل است، خاطر نشان کرد: بیش از پنج هزار هیئت در سطح استان ثبت شده اند که اگر هر کدام پنج نفر هیئت امنا داشته باشند، حدود ۲۵ هزار نفر باید آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه پیش از این ۱۰ دوره آموزشی برای هیئت های مذهبی برگزار شده است، افزود: در این دوره ها حدود ۵۰۰ نفر آموزش دیده اند که در برابر ۲۵ هزار نفر بسیار کم است.

وی به ثبت بیش از هشت هزار مداح در سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: حدود سه هزار نفر از این افراد جزء پیر غلامان هستند ولی پنج هزار نفر دیگر نیاز جدی به آموزش و ارتقای سطح مدارک علمی دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: باید نهضت آموزش در سازمان تبلیغات راه بیفتاده و با کمک همه دستگاهها تلاش کنیم هیئت ها را در زمینه های فرهنگی و علمی رشد دهیم.

وی به ضرورت ایجاد سامانه ای تلفنی به منظور جمع آوری مسائل و مشکلات هیئت های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک این سامانه راه اندازی و از این طریق مشکلات و مسائل هیئت های مذهبی به ویژه عملکرد هیئت های امنا و مداحان رصد می شود.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما